Autopay Mobilty zapowiada także rozszerzenie zakresu usług świadczonych w aplikacji mobilnej
5 sierpnia wszedł w życie nowy regulamin usług świadczonych przez firmę Autopay. Użytkownicy indywidualni usług mobility, czyli automatycznych płatności za przejazd autostradami, zapłacą dodatkową opłatę serwisową, która standardowo wynosi 0,99 zł od każdego przejazdu i doliczana jest do płatności realizowanych za pośrednictwem systemu Autopay.
Co ważne, opłata pobierana jest tylko w przypadku, gdy użytkownik dodał do aplikacji co najmniej trzy pojazdy. Początkowo opłata serwisowa będzie jednak niższa. W ramach promocji do końca 2024 r. wynosić będzie 29 gr, choć Autopay nie wyklucza przedłużenia okresu trwania promocji.
Jednocześnie Autopay wprowadził nowe plany taryfowe, a właściwie zmodyfikował poprzednie pakiety. Pierwszy to pakiet "Mobility Basic", czyli dawny plan "Dla Ciebie", przeznaczony dla klientów indywidualnych. Drugi – "Mobility Firm" – kierowany jest do użytkowników prowadzących działalność gospodarczą. W tym planie również pojawia się opłata serwisowa, ale bez względu na liczbę pojazdów zarejestrowanych w systemie. Jej wysokość jest taka sama jak w pakiecie "Mobility Basic" – standardowo 0,99 gr od przejazdu, ale 29 gr w promocji do końca roku (z opcją przedłużenia).
Klienci firmowi dalej mogą korzystać z aplikacji na tych samych zasadach co użytkownicy "Mobility Basic", jednak Autopay wymienia zalety przejścia na plan "Mobility Firm" lub dla flot "Mobility Firm Premium". Chodzi o automatyczną fakturę wystawianą po transakcji ("Mobility Firm") lub miesięczną fakturę zbiorczą za wszystkie transakcje w pakiecie "Mobility Firm Premium". Na koncie "Basic" będzie można wystawić sobie fakturę samodzielnie – dla każdej transakcji osobno – korzystając z panelu użytkownika.
Trzeci plan to wspomniany przed chwilą "Mobility Firm Premium", czyli dotychczasowy plan dla operatorów flot. W tym przypadku nic się nie zmieniło z wyjątkiem nazwy pakietu.
Jak Autopay tłumaczy wprowadzenie nowej opłaty serwisowej? – Opłaty dotyczą mniej niż 1 proc. naszych użytkowników i użytkowniczek. Od początku funkcjonowania aplikacji, czyli od 2019 roku, nie wprowadzaliśmy opłat serwisowych. Jednak w związku z rozwojem portfolio naszych produktów, chcemy nie tylko znosić bariery i ułatwiać podróżowanie osobom korzystającym z aplikacji, ale także dostarczać im usługi na najwyższym poziomie – mówi Kamil Tyburski, menager z Autopay Mobility.
Jeśli nadal chcecie korzystać z usług Autopay Mobility, nie powinniście zwlekać z akceptacją nowych warunków. W razie braku zgody na zmiany, po 5 sierpnia może nastąpić wstrzymanie dostępu do usługi.
Wraz ze zmianą regulaminu pojawiła się też najnowsza wersja aplikacji Autopay Mobility. Zaktualizowany został proces rejestracji, zmieniło się miejsce umieszczania informacji o pojazdach. Dodatkowo Autopay wprowadził drobne poprawki wizualne. Zapowiada też rozszerzenie usług w aplikacji Mobility, w tym o płatności na stacjach benzynowych i w strefach parkowania w centrach miast.
Fot. Maciej Bednarek