Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
GUS: Spada udział e-handlu w sprzedaży detalicznej

W czerwcu 8,2 proc. zakupów stanowiły te zrobione w sklepach internetowych. To mniej niż w poprzednich miesiącach, ale więcej niż rok temu

Główny Urząd Statystyczny podał dziś dane o sprzedaży detalicznej. To jeden z najważniejszych wskaźników obrazujących kondycję polskiej gospodarki. Indeks pokazuje, czy konsumenci są skłonni do wydawania pieniędzy, czy raczej zaciskają pasa. W ubiegłym miesiącu sprzedaż detaliczna była wyższa o 4,4 proc. niż rok temu. Co ważne, dane GUS – zarówno jeśli chodzi o handel tradycyjny, jak i internetowy – pochodzą od firm zatrudniających co najmniej dziewięciu pracowników, a więc nie są uwzględnione małe biznesy.

Przeczytajcie także: Ofiary cyberprzestępców skarżą się na Revoluta. Fintech ma niechętnie oddawać skradzione środki

A jak radzi sobie e-commerce? Nieźle. W czerwcu sprzedaż (w tzw. cenach bieżących) w tym kanale była ogółem o 11,8 proc. wyższa niż rok temu i wzrosła we wszystkich kategoriach, czego nie można powiedzieć o handlu tradycyjnym (ujemną dynamikę sprzedaży odnotowano w przypadku żywności, elektroniki i odzieży).

W kategorii "pojazdy samochodowe, motocykle i części" sprzedaż online wzrosła o ponad 23 proc. O 12,6 proc. zwiększyła się sprzedaż w kategorii "meble, RTV, AGD", zaś o 12,3 proc. w przypadku produktów farmaceutycznych i kosmetyków. Z kolei sprzedaż żywności online była o 10,4 proc. wyższa niż rok temu.

Przeczytajcie także: Uniqa przygotowała dla agentów nowe narzędzie do sprzedaży ubezpieczeń dla MŚP

Ogółem jednak udział e-handlu w sprzedaży detalicznej spadł i wyniósł 8,2 proc.. Gorszy wynik – 8 proc. – odnotowano w marcu. Poza tym miesiącem od października 2023 r. ten udział był wyższy niż notowany w czerwcu, a w listopadzie ubiegłego roku sięgnął nawet 11,7 proc. Ale czerwcowy wynik i tak jest lepszy niż osiągnięty w analogicznym miesiącu ubiegłego roku, kiedy zakupy w kanałach zdalnych stanowiły tylko 7,7 proc.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies