Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Liczba płatności typu Apple Pay i Google Pay w ciągu roku wzrosła o ponad 100 mln. Liderem zestawienia pozostaje mBank

W I kw. z pomocą mobilnych płatności zbliżeniowych przeprowadzono przeszło 385 mln transakcji

Klienci największych banków działających na polskim rynku w I kw. 2024 roku zapłacili zbliżeniowo, przy użyciu urządzeń mobilnych, ponad 385 mln razy. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost liczby transakcji o ponad 16 mln. Jednocześnie jest to o przeszło 100 mln płatności więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku – wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl.

Przeczytajcie także: Apple uprości przesyłanie pieniędzy między klientami

Najwięcej operacji w okresie styczeń-marzec wykonali klienci mBanku. W I kw. użyli smartfonów oraz tzw. urządzeń ubieralnych do płatności w terminalach przeszło 127 mln razy. To niewiele więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Na kolejnych pozycjach w rankingu znalazły się: Santander, Pekao oraz Millennium. Banki te w omawianym okresie zanotowały wyniki lepsze od tych z kwartału poprzedzającego.

Niestety, część banków nie podaje swoich statystyk dotyczących płatności mobilnych. W tej grupie jest choćby największy detalista na naszym rynku, czyli PKO BP. Z tego względu w rzeczywistości zbliżeniowych płatności mobilnych na polskim rynku na pewno wykonuje się więcej, niż wynika to z naszych danych.

Przeczytajcie także: Credit Agricole dołączy do rynkowego standardu

Płacić zbliżeniowo z wykorzystaniem urządzeń mobilnych można na polskim rynku przy pomocy kilku rozwiązań. Najpopularniejszymi pozostają Portfel Google (czyli Google Pay) oraz Apple Pay. Mniejszą popularnością cieszą się: Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay i Fitbit Pay (ten ostatni niebawem zniknie z rynku, o czym więcej przeczytacie w tym tekście). Od jesieni 2021 roku niektóre banki udostępniają także zbliżeniowego Blika.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies