Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki z Polski mają już ponad 16,7 mln klientów mobile only. 2,5 mln więcej niż rok temu

Większość banków, które pojawiły się w zestawieniu, powiększyła w I kw. grono klientów korzystających z rachunków wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych

Na koniec marca banki działające w Polsce miały ponad 16,7 mln klientów mobile only, a zatem takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o blisko 260 tys. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2023 roku wynik poprawiono o przeszło 2,5 mln.

Przeczytajcie także: Nest Bank zapowiada duże zmiany w aplikacji mobilnej

Jak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl, w pierwszym kwartale tego roku największą liczbę klientów mobile only posiadał PKO BP: blisko 4,1 mln. To o niemal 560 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku, ale też o prawie 60 tys. mniej niż w kwartale poprzedzającym.

Po niemal dwa miliony klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych na koniec marca miały: Santander, ING, mBank oraz Pekao. Niewiele ustępuje im Millennium. Większość ankietowanych banków w I kw. br. zanotowała lepszy wynik niż na koniec grudnia.

Przeczytajcie także: Allegro zaoferuje nowe usługi płatnicze

W rankingu umieszczono także Santander Consumer Bank, który nie posiada w swojej ofercie rachunków bankowych. Ponad 430 tys. klientów mobile only to w jego przypadku osoby korzystające z kanałów mobilnych do zarządzania innymi produktami: kartami kredytowymi, lokatami czy kredytami ratalnymi. Trzeba też zaznaczyć, że części banków nie ma w naszej tabeli, mowa np. o Citi Handlowym czy VeloBanku. To decyzja tych instytucji, które nie udostępniają tego rodzaju danych.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies