Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Koniec sporu między Ailleronem i Pekao. Strony zawarły porozumienie, na mocy którego bank zapłaci fintechowi 9,6 mln zł

Ailleron przekaże bankowi majątkowe prawa autorskie do wykonanych prac nad platformą

Fintech Ailleron zawarł porozumienie z bankiem Pekao, z którym był w sporze po rozwiązaniu przez te podmioty umowy o dostarczenie platformy bankowości internetowej i mobilnej dla firm. Uzgodniono, że bank zapłaci Ailleronowi kwotę ok. 9,6 mln zł (z czego ok. 4,8 mln zł w ciągu 7 dni od zawarcia porozumienia). Na kwotę tę składają się wynagrodzenia na rzecz Ailleronu za prace wykonane w ramach umowy, dodatkowe prace rozwojowe, w tym prace technologiczne i z zakresu transferu wiedzy niezbędnej do samodzielnego rozwoju platformy przez bank, oraz przeniesienie na rzecz banku majątkowych praw autorskich do produktów prac wykonanych w ramach umowy i porozumienia.

Przeczytajcie także: Millennium rezygnuje z HCE

Jednocześnie przesądzono o zakończeniu stosunku prawnego wynikającego z wcześniej zawartej umowy oraz złożonych w jej ramach zamówień. Obie strony zrzekły się także wszelkich roszczeń dotyczących tej umowy, w tym objętych sprawą sądową, toczącą się z powództwa Ailleronu. Przypomnę, że w złożonym pod koniec zeszłego roku pozwie fintech domagał się 44,2 mln zł. Zgodnie z porozumieniem sprawa ta ma zostać zakończona w ramach ugody mediacyjnej.

Umowę będącą zarzewiem całego sporu Ailleron i Pekao podpisały w 2018 r., a w jej ramach fintech miał wdrożyć, uruchomić, udzielić licencji, utrzymywać oraz rozwijać bankowość internetową oraz mobilną przeznaczoną dla klientów firmowych banku. W sierpniu 2023 r. umowa ta została jednostronnie rozwiązana przez Ailleron, który zdecydował się na to po bezskutecznych rozmowach z bankiem dotyczących zmiany jej warunków.

Przeczytajcie także: Klarna sprzedaje Hero

Jak tłumaczono, fintech dążył do modyfikacji umowy, ponieważ prace przekroczyły początkowe założenia, a cena była ustalona z góry, co doprowadziło do strat po stronie wykonawcy szacowanych wówczas na ok. 25 mln zł. Przy podpisywaniu umowy spółka miała nie być świadoma ogromu systemu, a w szczególności jego złożoności w aspekcie integracji ze środowiskami banku. Wskazywano również na brak płatności po odbiorze pierwszego etapu projektu.

Ailleron to polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dla instytucji finansowych. Jednym z jej flagowych produktów jest LiveBank, czyli usługa umożliwiająca bankom obsługę klientów za pośrednictwem tzw. wirtualnego oddziału

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies