mBank utrzymał, zdobytą w poprzednim badaniu, pozycję lidera w zestawieniu pokazującym udział klientów mobilnych w liczbie posiadaczy rachunków osobistych. Kolejne miejsca zajęły ING oraz Millennium
Z wyliczeń serwisu cashless.pl wynika, że w IV kw. ubiegłego roku liderem zestawienia, prezentującego wskaźniki mobilności banków działających na polskim rynku, był mBank z wynikiem 76,4. To rezultat lepszy od tego zanotowanego w kwartale poprzedzającym, gdy odczyt dla mBanku wyniósł 75,3. mBankowi udało się przy tym powiększyć przewagę nad drugim w zestawieniu ING, którego wskaźnik mobilności w IV kw. 2023 r. nieznacznie zmniejszył się do 75,1.
Wskaźnik mobilności klientów wyliczamy co kwartał na podstawie informacji zbieranych w biurach prasowych banków. Wykorzystujemy do tego statystyki dotyczące liczby otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczby klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc w procentach, ilu posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.
Podium w naszym zestawieniu zamyka Millennium z wynikiem 71,2, co także oznacza poprawę względem rezultatu zanotowanego na koniec września. Tylko tym trzem bankom udało się przekroczyć próg 70 proc. Zdecydowana większość uczestników zestawienia poprawiła wynik z III kw. Średnio na rynku to już niemal 57 proc. Oznacza to, że więcej niż połowa klientów banków z Polski zarządza rachunkami z urządzeń mobilnych. W ciągu roku ich udział w całej populacji klientów wzrósł o 4,4 pkt. proc.