Liderem zestawienia pozostaje ING. Na podium znalazły się także mBank i PKO BP
Niemal 500 mln – tyle przelewów za pośrednictwem aplikacji mobilnych zlecili w okresie październik-grudzień 2023 roku klienci największych rodzimych banków. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba takich transakcji wzrosła o blisko 40 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem minionego roku wynik zmienił się o blisko 100 mln – wskazują dane zebrane przez serwis cashless.pl.
Najwięcej przelewów za pomocą urządzeń mobilnych (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik) wykonali, podobnie jak w kwartałach poprzednich, klienci ING. W IV kw. takich transakcji było ponad 93 mln. To rezultat lepszy o ok. 6 mln od tego zanotowanego w III kw. i niemal o 10 mln od wyniku z IV kw. 2022 roku.
Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się mBank, PKO BP i Santander. Wszystkim trzem instytucjom udało się przekroczyć barierę 80 mln przelewów i poprawić rezultat z okresu lipiec-wrzesień. Lepszymi statystykami pochwaliły się też banki z dalszych pozycji rankingu. Można to tłumaczyć m.in. rosnącą liczbą klientów korzystających z usług finansowych wyłącznie przy użyciu urządzeń mobilnych. Na koniec grudnia było ich niespełna 16,5 mln, czyli o ponad 600 tys. więcej niż na koniec września i o blisko 2,5 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Warto mieć na uwadze, że w rzeczywistości klienci banków w Polsce zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie.