Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Do "pay"-ów dodaliście już ponad 12,5 mln kart. Zmiana na pozycji lidera w zestawieniu największych banków

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że Santanderowi udało się zepchnąć mBank z pozycji lidera pod względem liczby kart dodanych do usług typu Apple Pay i Google Pay

Klienci banków działających na polskim rynku do końca grudnia ubiegłego roku dodali do cyfrowych portfeli płatniczych przeszło 12,5 mln kart. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba kart dodanych do Portfela Google (Google Pay), Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay czy Fitbit Pay urosła o blisko 650 tys. W ciągu roku zwiększyła się natomiast prawie o 2,2 mln.

Przeczytajcie także: Bank Western Union zmienia cennik usług w Polsce

Ponadto z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika m.in., że najwięcej kart do cyfrowych portfeli dodali klienci Santandera: ponad 2,9 mln. Bank ten w ciągu kwartału poprawił wynik bardzo zauważalnie, o prawie 250 tys. Z kolei w ciągu roku instytucji udało się poprawić wynik o blisko 800 tys.

Na drugim miejscu znalazł się dotychczasowy lider zestawienia: mBank. Na koniec grudnia bank ten mógł się pochwalić ponad 2,8 mln kart dodanych do cyfrowych portfeli. To o ok. 160 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 360 tys. więcej niż w analogicznym kwartale 2022 roku. Podium zamyka Millennium z wynikiem 1,6 mln, znacznie ustępując wspomnianej konkurencji.

Przeczytajcie także: Sollers Consulting nawiązał partnerstwo z Earnixem

W rzeczywistości do portfeli cyfrowych klienci dodali więcej kart, niż wynika to z zebranych danych. Część instytucji nie podaje statystyk, nie aktualizuje ich lub są one niekompletne. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie dane dotyczące kart dodanych do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO). Warto jednak zaznaczyć, że największy rodzimy bank od 20 marca stopniowo będzie rezygnować z tego rozwiązania. Więcej na ten temat przeczytacie w tym tekście.

Liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnicę ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów dodało kilka kart do płatności mobilnych. Z drugiej strony – ta sama karta jest czasem używana przez klienta na różnych urządzeniach.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies