Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Aktywnych użytkowników aplikacji bankowych na koniec grudnia było 23,7 mln. Liderem zestawienia pozostaje PKO BP

W ciągu jednego kwartału bankom przybyło ponad 630 tys. aktywnych użytkowników apek

Na koniec 2023 roku banki działające na polskim rynku miały ponad 23,7 mln klientów aktywnie korzystających z mobilnych aplikacji bankowych. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o przeszło 630 tys. Z kolei w zestawieniu z analogicznym kwartałem 2022 roku wynik poprawiono o prawie 3,5 mln klientów, na co wskazują dane zebrane przez serwis cashless.pl.

Przeczytajcie także: PZU rezygnuje ze sprzedaży na wynajemnagwarancji.pl

Zestawienie ponownie otwiera PKO BP. Na koniec grudnia największy rodzimy bank posiadał blisko 5,4 mln użytkowników IKO. W okresie październik-grudzień instytucja pozyskała ponad 150 tys. nowych aktywnych użytkowników swojej apki. Natomiast w porównaniu z IV kw. 2022 roku wynik udało się poprawić o ponad 610 tys. użytkowników.

Kolejne pozycje w rankingu zajęły mBank, Pekao, Santander, ING oraz Millennium. Wszystkie te instytucje mają po ponad 2 mln klientów korzystających aktywnie z aplikacji bankowych (mBankowi udało się już przekroczyć granicę 3 mln). Jednocześnie warto zaznaczyć, że wynik z kwartału poprzedzającego poprawiła każda instytucja, która znalazła się w najświeższym zastawieniu.

Przeczytajcie także: VeloBank wprowadził płatności odroczone Blik Płacę Później

W rankingu ponownie pojawił się Santander Consumer Bank (SCB). Warto przypomnieć, że instytucja ta nie posiada w swojej ofercie kont – ponad 400 tys. aktywnych użytkowników aplikacji używa jej z uwagi na inne produkty: kredyty, karty czy lokaty. Ranking zawiera też dane przesłane przez Zakład Usług Informatycznych Novum. To istniejąca od ponad trzech dekad spółka specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania dla sektora bankowego. Jednym z jej produktów jest aplikacja Nasz Bank dla klientów banków spółdzielczych.

Za aktywnego użytkownika aplikacji bankowej uznajemy osobę, która loguje się z jej pomocą na rachunek przynajmniej raz w miesiącu. Użytkowników apek bankowych jest w rzeczywistości więcej, niż wskazuje na to poniższa tabela, ale część instytucji nie podaje swoich statystyk w tej kwestii. Jednocześnie warto przypomnieć, że liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie pokrywa się z liczbą klientów korzystających z bankowości mobilnej. Część właścicieli smartfonów wciąż woli logować się na rachunek np. za pomocą przeglądarki internetowej. Warto też mieć na uwadze, że jedna osoba może być aktywnym użytkownikiem kilku aplikacji bankowych.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies