Z kolei we współpracy z fintechem Sparados HiPRO oferuje ubezpieczycielom i dystrybutorom karty wirtualne z określonym przez nich wizerunkiem
Insurtech HiPRO uruchomił rozwiązanie ratalne dla największej polskiej multiagencji – Unilinka. Dzięki niemu klienci kupujący u agenta polisy od dowolnego ubezpieczyciela będą mogli rozłożyć swoje zobowiązanie na miesięczne raty. Narzędzie będzie działało pod nazwą UniRatka.
Finansowanie będzie można uzyskać zarówno podczas wizyty u agenta, jak i podczas zdalnego zakupu ubezpieczenia. Zawarcie umowy nie wymaga dostarczania informacji o zarobkach ani sporządzania papierowej dokumentacji. Klient podpisuje wniosek kodem z wiadomości SMS. Minimalna wartość polisy, którą można rozbić na raty, to 500 zł, a maksymalna to 9500 zł.
Cały proces zawarcia umowy obsługuje HiPRO, natomiast samego finansowania udziela współpracująca z insurtechem instytucja pożyczkowa. – Rozwiązanie jest znacznie bardziej elastyczne niż standardowo oferowane przez ubezpieczycieli rozbicie płatności na 2 lub 4 raty, a także wiąże się z nawet dwukrotnie niższymi kosztami finansowania – zapewnia w rozmowie z serwisem cashless.pl Tomasz Kasprzak, szef insurtechu.
HiPRO to polski startup, który dostarcza rozwiązanie do finansowania składek ubezpieczeniowych łączące klientów, zakłady ubezpieczeń i dystrybutorów z instytucjami pożyczkowymi i kredytowymi. W gronie tych ostatnich znajdują się obecnie Wonga i Drobna Ratka, a toczą się rozmowy z jednym z banków. Z kolei po stronie ubezpieczeniowej z usług HiPRO korzysta kilka zakładów ubezpieczeniowych, a także spore grono multiagencji, w tym największe rynkowe porównywarki ubezpieczeń: Rankomat, Mubi i Punkta. Na rozwiązaniu HiPRO bazuje też oferta 6 rat 0 proc. dostępna dla klientów insurtechu Trasti.
– W dobie popularności modelu abonamentowego ubezpieczenia pozostają jednym z ostatnich zobowiązań płaconych z góry za cały rok. Rozbicie składki na 10 czy 12 rat jest dla klienta wygodniejsze, a przy tym sprawia, że może on sobie pozwolić na szerszą, a więc lepszą ochronę – wskazuje szef HiPRO. – Jednocześnie badania rynkowe pokazują, że osoby z pozytywnym scoringiem kredytowym wykazują się niższą szkodowością. Klienci, sprawdzeni pod tym kątem przy okazji udzielania finansowania, są więc też atrakcyjną grupą dla ubezpieczycieli – dodaje Tomasz Kasprzak.
Narzędzie HiPRO może zostać zintegrowane za pomocą API z systemem partnera sprzedającego polisy, dzięki czemu opcja rozłożenia na raty pojawi się bezpośrednio w jego narzędziach sprzedażowych. Sprzedawca może też oferować raty bez integracji systemów, korzystając z przygotowanej przez insurtech platformy hipro12.pl. HiPRO proponuje rozkładanie płatności na 6, 10 lub 12 rat.
Przy okazji warto odnotować, że oprócz systemu sprzedaży ratalnej, który jest głównym filarem działalności HiPRO, insurtech rozwija także narzędzia z zakresu wsparcia sprzedaży. We współpracy z polskim fintechem Sparados proponuje podmiotom zarządzającym sieciami dystrybucyjnymi usługę błyskawicznego wydawania kart wirtualnych, na które przelewane mogą być bonusy i nagrody w konkursach sprzedażowych. W rezultacie sprzedawca, który spełni określone warunki, np. sprzeda ustaloną liczbę polis danego typu, może niemalże od razu dostać nagrodę w postaci środków na karcie. Jest to rozwiązanie znacznie bardziej elastyczne niż np. często wykorzystywane w takich okolicznościach bony zakupowe do wybranej sieci sklepów.
Wirtualną kartę użytkownik dodaje do portfela Google Pay lub Apple Pay i może od razu zacząć nią płacić w sklepach. Ważnym atutem z punktu widzenia ubezpieczyciela czy multiagencji organizującej konkurs jest możliwość ustalenia wizerunku karty, a więc umieszczenia na niej logo podmiotu czy dowolnego przekazu marketingowego.