Największą siecią urządzeń dysponuje oczywiście InPost. Ale konkurenci nie zasypiają gruszek w popiele
Na koniec września na polskim rynku działało ok. 35,7 tys. automatów paczkowych. Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że po raz pierwszy liczba urządzeń przekroczyła 35 tys. a w porównaniu z czerwcem bieżącego roku urosła o 2,5 tys. maszyn. Liderem zestawienia pozostaje, z dużą przewagą nad konkurencją, InPost. Firma zarządzana przez Rafała Brzoskę w omawianym okresie miała w Polsce ponad 21,2 tys. paczkomatów. W ciągu minionego kwartału sieć tej firmy urosła o ponad 500 urządzeń.
DPD zadeklarował posiadanie 5,6 tys. automatów na koniec III kw., co pozwoliło mu zachować pozycję wicelidera. W okresie lipiec-wrzesień 2023 r. firmie przybyło ok. 600 maszyn. Ponad 300 urządzeń do swojej sieci dołożył natomiast Orlen, któremu udało się utrzymać miejsce na podium. O powrót na tę pozycję stara się największy na polskim rynku gracz e-commerce. Na koniec września Allegro miało 3,2 tys. automatów paczkowych.
Stan posiadania zmieniła też firma DHL, która wcześniej nie aktualizowała dostarczanych danych. Warto jednak zaznaczyć, że podany przez nią wynik 2 tys. automatów dotyczy stanu posiadania na grudzień. Firma przy budowie swojej sieci współpracuje z należącą do Alibaba Group firmą Cainiao. Gdy na początku bieżącego roku partnerzy informowali o nawiązaniu współpracy, uściślali, że zarządzają siecią 1,2 tys. maszyn.
Wielką niewiadomą wciąż pozostaje sieć automatów należąca do Poczty Polskiej. Od dłuższego czasu firma nie podaje aktualnych i konkretnych danych na ten temat. Wcześniej Poczta Polska informowała, że jej sieć liczy 200 urządzeń. Obecnie mają trwać prace wdrożeniowe dotyczące nowej sieci: Pocztex Automat. Spółka zapewnia, że w ramach tego projektu uruchomiono do tej pory "kilkaset" urządzeń, a na przełomie grudnia i stycznia powinna zostać pokonana granica 1 tys. maszyn. Wcześniej spółka deklarowała, że do końca roku chce uruchomić przynajmniej 1250 maszyn tego typu.