Najnowszy odczyt opracowywanego przez cashless.pl wskaźnika mobilności klientów przynosi zmianę na pozycji lidera zestawienia
W zestawieniu, prezentującym wskaźniki mobilności banków działających na polskim rynku, pojawił się nowy lider. W III kw. najlepszą ocenę uzyskał mBank, dotychczas zajmujący drugie miejsce. Jego przewaga nad prowadzącym dotąd ING jest jednak niewielka.
Wskaźnik mobilności klientów wyliczamy co kwartał na podstawie informacji zbieranych w biurach prasowych banków. Wykorzystujemy do tego statystyki dotyczące liczby otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczby klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc, jak dużo posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.
Dla wspomnianego mBanku wskaźnik mobilności wyniósł w III kw. bieżącego roku 75,3 proc., a w przypadku ING było to 75,2 proc. Co ciekawe oba banki odnotowały niewielki spadek wskaźnika w stosunku kwartalnym, z tym że w przypadku ING był on nieco większy, co spowodowało wspomnianą zmianę na pozycji lidera zestawienia. W II kw. w przypadku mBanku wskaźnik wyniósł 75,6 proc. a w przypadku ING – 76 proc. Podium tym razem zamyka Millennium z wynikiem 70 proc. Tuż za nim uplasował się BNP Paribas z wynikiem 68,5 proc. Ponad 60 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w III kw. miały także Santander i PKO BP. Średnio na rynku już ponad 55 proc. klientów bankuje mobilnie.