Najwięcej takich klientów ma PKO BP, a także inne duże banki komercyjne jak ING, mBank, Pekao, Millennium i Santander
Na koniec III kw. br. działające w Polsce banki miały przeszło 15,8 mln klientów mobile only, a zatem takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. Jak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl, w porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ponad 630 tys. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2022 roku wynik poprawiono o ponad 2,8 mln.
PKO BP w okresie lipiec-wrzesień posiadał największą liczbę klientów mobile only: niemal 4 mln. To o ponad 140 tys. więcej niż w II kw. br. W porównaniu z analogicznym okresem minionego roku rezultat udało się poprawić o ponad 540 tys. W tym miejscu warto dodać, że PKO BP przewodzi też innym sporządzanym przez nas rankingom – bank posiada najwięcej oddziałów, rachunków czy blikowiczów. Ale już w przypadku oddziałów bezgotówkowych znacząco odstaje od czołówki stawki.
Wracając do statystyk mobile only. Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych na koniec września miały także: ING, mBank, Pekao, Millennium oraz Santander. Wszystkie wspomniane banki w III kw. br. zanotowały lepszy wynik niż na koniec czerwca. Podobnie wygląda to w przypadku pozostałych instytucji, które znalazły się w zestawieniu.
W rankingu umieszczono także Santander Consumer Bank, który nie posiada w swojej ofercie rachunków bankowych. Ponad 350 tys. klientów mobile only to w jego przypadku osoby korzystające z kanałów mobilnych do zarządzania innymi produktami: kartami kredytowymi, lokatami czy kredytami ratalnymi. Trzeba też zaznaczyć, że części banków nie ma w naszej tabeli, mowa np. o Citi Handlowym czy VeloBanku. To decyzja tych instytucji, które nie podają nam swoich statystyk.