Liderem zestawienia pozostaje PKO BP. Na podium znalazły się także mBank oraz Pekao
Banki działające na polskim rynku na koniec września miały ponad 24,1 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ponad 620 tys. To także o blisko 2,8 mln więcej niż w III kw. 2022 r.
W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych zadeklarował PKO BP: ponad 5,7 mln. To o ponad 130 tys. więcej niż na koniec czerwca i o ponad 480 tys. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
mBank ponownie przekroczył granicę 3 mln mobilnych klientów, po raz pierwszy ta sztuka udała się także Pekao. Wynik powyżej 2 mln zanotowały też Santander, ING oraz Millennium. Wszystkie instytucje, które znalazły się w zestawieniu, poprawiły rezultaty względem II kw.
Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Należy też dodać, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.