Obecnie można w ten sposób wypróbować modele Galaxy Flip 5 i Galaxy Fold 5
Startup Plenti, oferujący najem elektroniki użytkowej, we współpracy z Samsungiem uruchomił usługę „Przetestuj przed zakupem”. Dzięki niej klient może wypożyczyć wybrane flagowe modele koreańskiej marki przed zakupem, aby sprawdzić, czy urządzenie mu odpowiada. Pośredniczy w tym platforma Plenti.
Obecnie rozwiązaniem objęte są modele Galaxy Flip 5 i Galaxy Fold 5. Klienci, którzy chcieliby je przetestować przed zakupem, powinni udać się do jednego z salonów Samsung Brand Store. Otrzymają tam specjalny kod na wynajem smartfonów na platformie Plenti. Kod umożliwi im wypożyczenie sprzętu na maksymalnie 7 dni. Po tym okresie mogą kupić w salonie urządzenie ze zniżką.
O firmie Plenti mogliście już niejednokrotnie przeczytać w serwisie cashless.pl. Oferuje ona platformę technologiczną, która umożliwia wynajmowanie elektroniki na okres od miesiąca do roku. Klienci znajdą na niej urządzenia z takich kategorii jak telefony komórkowe, komputery, kamery, sprzęt mobilny czy drony. Jak podaje startup, z platformy korzysta obecnie ponad 150 tys. użytkowników. Spółka rozwija również ofertę dla klientów biznesowych, dla których przygotowała rozwiązanie będące alternatywą dla leasingu.
Nowo wprowadzona usługa „Przetestuj przed zakupem” ma otwierać przed Plenti nową perspektywę we współpracy biznesowej z partnerami z rynku sprzętu elektronicznego. Tak jak obecnie zrobił to Samsung, tak i inni mogą za pośrednictwem platformy startupu oferować swoim potencjalnym klientom krótkoterminowy wynajem w celu przetestowania urządzenia przed zakupem. Jak ocenia Plenti, może to pomóc w podjęciu decyzji o zakupie, szczególnie w przypadku droższych modeli elektroniki.
Na koniec warto wspomnieć, że choć nowa usługa Plenti jest propozycją dla tych, którzy docelowo chcą kupić sprzęt, to na rynku jest coraz więcej rozwiązań dla zwolenników wynajmowania zamiast kupowania. Oprócz bazowej oferty Plenti odnotować trzeba także propozycję fintechu WeSub, który m.in. pomaga sprzedawcom we wdrażaniu modelu subskrypcyjnego w ich sklepach.