Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO BP chce współtworzyć europejską tożsamość cyfrową. Przystąpił do międzynarodowego konsorcjum Potential

PKO BP weźmie udział w przygotowaniu i pilotażu wykorzystania europejskiej tożsamości cyfrowej do zdalnego otwierania konta

PKO BP został partnerem międzynarodowego konsorcjum Potential, które odpowiada za stworzenie i pilotażowe wdrożenie portfeli tożsamości cyfrowych Unii Europejskiej. We współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji bank będzie brał udział w przygotowaniu i pilotażu wykorzystywania europejskiej tożsamości cyfrowej do zdalnego otwierania konta. Jak podkreślono w komunikacie o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku akcesyjnego do konsorcjum, PKO BP jest jedynym bankiem z Polski zaangażowanym w tę inicjatywę.

Przeczytajcie także: Allegrowicze będą mogli zamawiać zakupy do PaczkoPunktów

Potential to projekt współprowadzony przez Francję i Niemcy, finansowany w ramach unijnego programu "Cyfrowa Europa". Celem projektu jest rozwijanie europejskiego portfela tożsamości cyfrowej w sześciu sektorach: usługi rządowe, bankowość, telekomunikacja, prawo jazdy, podpis elektroniczny i zdrowie. W przedsięwzięciu bierze udział ponad 150 partnerów z 19 krajów UE i Ukrainy, którzy będą współtworzyć oraz sprawdzać praktyczną użyteczność portfeli tożsamości cyfrowych w różnych sytuacjach, np. przy otwieraniu konta w banku, wydawaniu prawa jazdy czy wynajmowaniu samochodów. Pilotaż rozwiązania ma potrwać do połowy 2025 r.

Przeczytajcie także: Emiteo i GPW Private Market z licencją na crowdfunding

PKO BP podkreśla, że jest dobrze przygotowany do udziału w projekcie skupiającym się na kształtowaniu bezpiecznych i wygodnych dla klientów rozwiązań europejskiej cyfrowej tożsamości. Instytucja przypomina, że ma już bogate doświadczenia z naszego rynku – była pierwszym bankiem, który umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej składanie wniosków o świadczenia 500+ czy Dobry Start, dostęp do PUE ZUS czy utworzenie profilu zaufanego. Jako pierwszy dostawca tożsamości zintegrował się z tzw. węzłem krajowym i poprzez usługę mojeID umożliwia swoim klientom logowanie się zarówno do portali administracji publicznej, jak i komercyjnych dostawców usług. – PKO Bank Polski nadaje ton przemianom technologicznym w sektorze bankowym, wspiera innowacyjność gospodarki, wypracowuje rozwiązania technologiczne rewolucjonizujące podejście m.in. do usług e-administracji. Potencjał cyfrowy banku i nasze aspiracje wykraczają poza rodzimą branżę finansową. Jesteśmy gotowi wspierać Komisję Europejską w pracach na rzecz bezpiecznej europejskiej tożsamości cyfrowej – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu usług cyfrowych w PKO BP.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies