W rozwiązaniu wykorzystana zostanie platforma Samsunga SmartThings Find
Dzięki współpracy Samsunga, American Express i południowokoreańskiego banku KB Kookmin klienci tego ostatniego będą mogli korzystać z usługi lokalizowania zagubionych kart kredytowych. Podmioty zawarły bowiem umowę, w ramach której zamierzają wprowadzić podłączone do internetu rzeczy karty, które będzie można odnaleźć za pomocą platformy Samsunga SmartThings Find.
SmartThings Find to oparte na technologii ultraszerokopasmowej (UWB) oraz Bluetooth Low Energy (BLE) narzędzie, które do tej pory służyło do określania lokalizacji urządzeń z rodziny Galaxy – smartfonów, tabletów, smartwatchy czy słuchawek. W razie ich utraty użytkownik mógł otrzymać za pośrednictwem platformy wskazówki dotyczące położenia swojej zguby – i to zarówno w sytuacjach, gdy smartfon np. po prostu spadł za kanapę, jak i gdy został zgubiony na imprezie. System jest w stanie zlokalizować urządzenie, nawet jeśli jest ono w trybie offline. Smartfon czy tablet pozostający w trybie offline przez 30 minut, wysyła sygnał BLE, dzięki czemu mogą je wykryć inne urządzenia Samsunga. Jeśli użytkownik zgłosił zaginięcie, każdy smartfon lub tablet Galaxy z funkcją pomocy w odnajdowaniu zaginionych urządzeń powiadomi Samsunga o lokalizacji zguby, a informacja ta zostanie przekazana właścicielowi.
Dzięki wspólnemu projektowi Samsunga, organizacji płatniczej oraz południowokoreańskiego banku narzędzia będzie można używać również do lokalizowania kart. Po połączeniu karty z systemem jej użytkownik będzie mógł sprawdzić, gdzie jest jego kredytówka, a także zażądać wysyłania powiadomienia, jeśli karta znajdzie się w określonej odległości od telefonu.