Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wiener Drive. Nowa oferta telematyczna na polskim rynku, w ramach której kierowcy mogą dostać do 30 proc. zwrotu składki

Rozwiązanie opiera się na wykorzystaniu aplikacji Wiener Drive, która monitoruje styl jazdy i podpowiada, jak go poprawić

Wiener startuje z ofertą telematyczną, w ramach której zaoferuje klientom do 30 proc. zwrotu składki za odpowiedzialną jazdę. Rozwiązanie opiera się na wykorzystaniu aplikacji Wiener Drive, dostępnej zarówno na telefony z Androidem, jak i z systemem iOS. Dostawcą technologii jest Dolphin Technologies.

Aplikacja monitoruje styl jazdy kierowcy i podpowiada mu, co może poprawić, aby zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Pod uwagę branych jest 5 parametrów: prędkość, używanie telefonu w trakcie jazdy, hamowanie, przyspieszanie i pokonywanie zakrętów. Każda podróż oceniana jest w przedziale od 0 do 100 i przekłada się na łączną ocenę kierowcy, widoczną na stronie głównej aplikacji. W aplikacji będą się też pojawiać wyzwania, które mają dodatkowo zmotywować kierowców do bardziej odpowiedzialnych zachowań na drodze.

Przeczytajcie także: TubaPay przechodzi do Insly

Kierowca, którego sposób prowadzenia pojazdu zostanie dobrze oceniony, może liczyć na zwrot do 30 proc. składki za ubezpieczenie. Dodatkowo klienci, którzy przystąpią do programu Wiener Drive, mogą korzystać z rozszerzonego pakietu assistance – z większymi limitami holowania i samochodem zastępczym na dłużej.

W aplikacji kierowcy znajdą również funkcję SOS, która ułatwi kontakt z centralą assistance i przyspieszy nadejście pomocy. Bezpośrednio z aplikacji można też przejść do formularza zgłoszenia szkody. Co istotne, narzędzie jest w stanie odnotować poważny wypadek. W takiej sytuacji centrum alarmowe spróbuje skontaktować się z kierowcą. Jeśli połączenie nie zostanie odebrane, na miejsce zdarzenia zostanie wysłana pomoc.

Wiener podkreśla, że jazda z aplikacją wpływa pozytywnie nie tylko na bezpieczeństwo, ale też pomaga podróżować bardziej oszczędnie i ekologicznie – styl jazdy promowany przez apkę przekłada się na niższy poziom zużycia paliwa.

Aplikacja automatycznie wykrywa podróż samochodem i automatycznie ją rejestruje – użytkownik nie musi samodzielnie rozpoczynać zapisu podróży. Jeśli aplikacja zarejestruje przejazd, podczas którego użytkownik Wiener Drive nie był kierowcą, można usunąć daną podróż ze statystyk.

Przeczytajcie także: Konsolidacja w VIG-u: Compensa połączy się z Wienerem

Usługa kierowana jest do osób fizycznych, posiadaczy samochodów osobowych lub terenowych, którzy wykupią w Wienerze OC lub OC i AC, a ich składka wyniesie min. 1800 zł. Klienci, którzy spełniają odpowiednie warunki, znajdą na swojej polisie indywidualny kod, który umożliwi im zalogowanie się do aplikacji. Mogą to zrobić do 30 dni od zatwierdzenia polisy.

Jakie są warunki wypłaty nagrody? Należy aktywnie korzystać z aplikacji (nie robić długich przerw w jej używaniu), przejechać co najmniej 4 tys. km, starając się o jak najlepszą ocenę swojego stylu jazdy. W okresie ubezpieczenia klient nie może spowodować szkody z OC ani AC, nie powinien też zalegać z płatnością za polisę. Im wyższa ocena stylu jazdy, tym wyższa wypłata, a jej maksymalna wartość to 30 proc. wpłaconej składki. Wniosek o wypłatę nagrody można złożyć już po dziewięciu miesiącach obowiązywania polisy, nie później niż ostatniego dnia okresu ubezpieczenia.

O tym, że nowe ubezpieczenie telematyczne może się pojawić w Wienerze, mogliście już wcześniej przeczytać w serwisie cashless.pl. W maju tego roku grupa VIG, do której Wiener należy, poinformowała o starcie programu telematycznego. Pierwszą spółką nim objętą była czeska Kooperativa, zapowiedziano jednak wprowadzenie narzędzia również na innych rynkach.

A dla polskich kierowców dostępne są obecnie trzy inne oferty telematyczne. Link4 oferuje podobny do Wiener Drive pod względem modelu program Link4 Kasa Wraca, w ramach którego klienci mogą liczyć na zwrot części składki po roku bezpiecznej jazdy z aplikacją. Insurtech YU! kieruje swoją propozycję do użytkowników aplikacji Yanosik, którzy wyróżniają się dobrym stylem jazdy. A z kolei w te wakacje z telematyką wystartowała Warta. Rozwiązanie również bazuje na wykorzystaniu aplikacji mobilnej – Warta4U – przy czym w tym przypadku bonifikata (do 30 proc.) jest naliczana już w momencie przystąpienia do programu. Co jednak istotne, na razie jest on kierowany do klientów z małym doświadczeniem za kierownicą lub z krótką historią posiadania pojazdu.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies