W serwisie można znaleźć analizy ofert, które pomogą w samodzielnym zakupie polis
Ruszyła sprzedaż ubezpieczeń na stronie sprawdzonapolisa.pl. To narzędzie, za pomocą którego można kupić ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia NNW dla dorosłych i dzieci, polisy zdrowotne, w tym obejmujące leczenie za granicą, polisy turystyczne oraz assistance różnego typu. Zawiera także oferty ubezpieczenia fotowoltaiki i OZE, polisy na wypadek uszkodzenia sprzętów elektronicznych (smartfon, tablet, smartwatch), a także polisy GAP (dla kupujących samochody na raty lub w ramach leasingu). Lista ta ma się dalej wydłużać, wkrótce ma się pojawić np. ubezpieczenie dla posiadaczy rowerów i hulajnóg.
Za rozwiązaniem stoi gdyńska agencja Monda, zarządzana przez Wojciecha Sarata, Magdalenę Komorowską i Bogdana Mazurka. W serwisie cashless.pl o tym przedsięwzięciu mogliście przeczytać już ponad rok temu – wówczas w sieci funkcjonowała już strona, gromadząca wiedzę na temat ubezpieczeń, ale projekt był na dość wczesnym etapie rozwoju i nie można było jeszcze za pośrednictwem portalu kupować polis. Zmieniło się to w zeszłym tygodniu.
Narzędzie pozwala klientowi zapoznać się z ofertami różnych towarzystw i porównać ich warunki, a następnie zawrzeć umowę online lub – w przypadku polis na życie – zdalnie ze wsparciem konsultanta. – Nie chcemy być nazywani porównywarką ubezpieczeń, bo naszym celem nie jest to, aby klient wszedł do nas na chwilę, przejrzał mechaniczne porównanie cen, kupił i wyszedł. Jesteśmy multiagencją online, a naszym celem jest edukowanie klientów i wsparcie ich w samodzielnym podjęciu odpowiedzialnej decyzji co do zakupu ubezpieczenia dopasowanego do ich potrzeb – mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl Bogdan Mazurek.
Jak nowy gracz na rynku zamierza realizować ten cel? Na jego stronie klienci znajdą bazę artykułów opisujących poszczególne ubezpieczenia, wskazujących ich plusy i minusy oraz podpowiadających, na co ubezpieczający powinien zwrócić uwagę w swojej sytuacji życiowej. – Klienci nie kupują ubezpieczeń online, bo nie mają czasu zagłębiać się w OWU poszczególnych produktów, analizować, co dane zapisy znaczą i które będą dla nich korzystniejsze. My oszczędzamy ich czas, dając gotowe konkretne analizy i rekomendacje. Zapewniamy więc klientowi to, po co zwykle zwraca się do tradycyjnego agenta, ale robimy to online i zostawiając klientowi większą swobodę zakupu. Ta idea wyraża się w naszym haśle: "Analizujemy ubezpieczenia, abyś Ty nie musiał kupować ich w ciemno" – tłumaczy Wojciech Sarat.
Obecnie podmiot współpracuje z majątkowymi i życiowymi towarzystwami ubezpieczeń takimi jak Europa Ubezpieczenia, Fortegra, Generali, InterRisk, Nationale-Nederlanden, Saltus, Uniqa, Vienna Life i Wiener. Finalizuje zaś podpisanie umów z kolejnymi dwoma dużymi ubezpieczycielami.
W przeciwieństwie do typowych internetowych porównywarek ubezpieczeń sprawdzonapolisa.pl nie zamierza dystrybuować ubezpieczeń komunikacyjnych. Z jednej strony chce się skupiać na drobnych produktach, które często nie znajdują się w polu zainteresowania agentów, jak np. ubezpieczenia szybki w smartfonie czy ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych.
Z drugiej zaś chce rozwijać sprzedaż produktów ochronnych, które klient będzie mógł samodzielnie kupować. Oferuje gamę ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków, w tym swój autorski produkt przygotowany we współpracy z Nationale-Nederlanden. Jest też przygotowana technologicznie do całkowicie online’owej sprzedaży ubezpieczeń na życie – w tym zakresie jednak niezbędne jest jeszcze otwarcie się towarzystw ubezpieczeniowych na taki model dystrybucji. Na razie polisy na życie sprzedawane są ze wsparciem konsultanta.
Twórcy sprawdzonapolisa.pl wychodzą z założenia, że coraz więcej klientów nie będzie chciało być nakłanianych do zakupu polisy przez agenta – będą woleli ubezpieczać się samodzielnie i online. Ich strona ma zaś pomóc w analizie potrzeb, zbudowaniu świadomości oraz wesprzeć informacjami potrzebnymi do samodzielnego zakupu.
– Przygotowaliśmy stronę, która ma w przyjazny sposób wprowadzić klienta w świat ubezpieczeń. Sami oraz ze wsparciem towarzystw ubezpieczeń szykujemy pisane zrozumiałym językiem i opatrzone grafikami materiały, które pomagają klientowi budować jego wiedzę ubezpieczeniową – opowiada Wojciech Sarat. – Dziś nie jest dla nas kluczowe, aby klient coś u nas kupił. Ważne jest, aby wszedł, czegoś się dowiedział, uznał naszą stronę za źródło wiedzy, z której być może później skorzysta, kiedy dojrzeje w nim myśl, by się ubezpieczyć – dodaje współzałożyciel sprawdzonapolisa.pl.
Zespół sprawdzonapolisa.pl składa się z kilkudziesięciu osób – ekspertów z zakresu ubezpieczeń, ale też e-commerce i marketingu online.