Jednym z elementów programu są bezpłatne webinary, organizowane we współpracy z policją i UOKiK-iem
Bank Pocztowy wystartował z programem społecznym "Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy do oszusta". Jego celem jest edukacja osób starszych w kwestiach związanych z cyberbezpieczeństwem oraz świadomym poruszaniem się w świecie finansów.
W ramach programu utworzono specjalną stronę www.pocztowy.pl/cyberdojrzali, na której znaleźć można informacje na temat bezpieczeństwa w sieci, a także dostępne bezpłatnie i bez konieczności logowania webinary. Pierwsze zaplanowane szkolenia będą dotyczyły m.in. oszustw z wykorzystaniem popularnych socjotechnik ("na policjanta", "na wnuczka", "na pracownika banku" czy "na listonosza"), zagrożeń związanych z pokazami sprzętu AGD i oferowaniem niepotrzebnych dóbr i usług czy psychologicznych mechanizmów wywierania wpływu na osobę. Do współpracy przy programie Pocztowy zaprosił m.in. ekspertów z Policji oraz UOKiK-u.
Webinary będą też dostępne na kanale YouTube Pocztowego. Dodatkowo, bank chce trafić z informacją o swoich działaniach do dzieci seniorów, które często odgrywają ważną rolę w ochronie swoich rodziców przed cyberzagrożeniami. W tym celu zaplanował aktywność w mediach społecznościowych, m.in. na fanpage’u facebook.com/cyberdojrzali.