Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Autokonto wykreślone z rejestru MIP. Firma planuje zmianę modelu biznesowego

W ramach nowego modelu działalności spółka chce się skupić na usługach dla firm, a status MIP nie będzie jej potrzebny

Spółka Autokonto, oferująca aplikację o tej samej nazwie, została wykreślona z prowadzonej przez KNF listy małych instytucji płatniczych. Decyzję o usunięciu z rejestru MIP Komisja podjęła na wniosek samej spółki. Jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, do rejestru MIP-ów Autokonto trafiło w marcu 2021 r.

Przeczytajcie także: UFG myśli o nowym systemie do obsługi szkód

Jakub Kizielewicz, szef Autokonta, poproszony przeze mnie o komentarz, tłumaczy, że decyzja o wykreśleniu z listy małych instytucji płatniczych wynika ze zmiany modelu biznesu firmy, w ramach którego status MIP okazał się "nadmiarowy". – Obecny model biznesowy nie zakłada świadczenia usług płatniczych, a prowadzona działalność mieści się w zakresie usług umożliwiających korzystanie z "limited network exclusion" – wskazuje Kizielewicz.

Przypomnę, że w ramach wyłączenia dla ograniczonej sieci (limited network exclusion) firmy prowadzące działalność związaną z usługami finansowymi nie muszą stosować się do zapisów ustawy o usługach płatniczych, a w szczególności mogą wydawać instrumenty płatnicze bez zezwolenia. Warunkiem jest jednak, że instrument płatniczy będzie mógł być wykorzystywany tylko w ograniczony sposób – służyć do nabywania ograniczonego zakresu towarów lub usług i tylko w ograniczonej sieci. Z tego wyłączenia korzystają np. operatorzy aplikacji służących do opłacania parkowania.

Przeczytajcie także: SkyCash na liście ostrzeżeń publicznych

Operacyjne Autokonto zadebiutowało jesienią 2022 r. Udostępniło aplikację, za pomocą której kierowcy mieli móc w sposób przyjazdy i efektywny załatwiać wszystkie potrzeby związane z codzienną eksploatacją samochodu, jego ubezpieczeniem i finansowaniem. Autokonto miało więc służyć m.in. do opłacania przejazdów autostradami, wnoszenia opłata za parkowanie, ale też umawiania przeglądu w serwisie czy pomocy w zakupie opon. Operator aplikacji nawiązał też współpracę z multiagencją Asist, dzięki której w Autokonto pojawiła się możliwość porównania i zakupu ubezpieczeń.

W ramach wspomnianego nowego modelu spółka planuje zaś mocniej skoncentrować się na usługach dla klientów firmowych. Obecnie firma pracuje nad nową ofertą dla firm, ale nie chce na razie zdradzać jej szczegółów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies