Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rozwiązanie mojeID dostępne dla klientów PeP. Zasięg systemu zwiększa się pomimo rosnącej konkurencji

System mojeID jest obecnie dostępny dla ok. 22 mln klientów korzystających z bankowości elektronicznej w Polsce

Jeden z czołowych operatorów terminali płatniczych nad Wisłą – firma Polskie ePłatności, poinformowała o udostępnieniu swoim klientom nowej metody weryfikacji tożsamości, czyli oferowanego przez KIR systemu mojeID. Usługa ta pozwoli przedsiębiorcom zawierającym umowę na obsługę terminala z PeP na jej podpisanie w trybie online. mojeID pomoże także przy okresowej weryfikacji tożsamości klientów, wymaganej od instytucji płatniczych.

Przeczytajcie także: Warta wykorzysta mObywatela i mojeID do weryfikacji tożsamości klientów

mojeID to system, który umożliwia weryfikację tożsamości w dowolnym miejscu w internecie za pośrednictwem danych bankowych. Wystarczy na jakimkolwiek portalu wybrać mojeID, a wówczas system przenosi użytkownika do jego banku. Tam należy zalogować się na konto osobiste i wrócić na stronę zewnętrznego portalu, z już potwierdzoną tożsamością. Ważne jednak, że bank nie zna aktywności klienta poza swoim serwisem transakcyjnym, a administrator zewnętrznego portalu nie zna danych logowania na rachunek bankowy swojego klienta.

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych (PKO Bank Polski i Inteligo, Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank), ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z BPS i SGB-Bankiem, BS w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka.

Przeczytajcie także: Na rynku pojawiło się nowe narzędzie do płatności w internecie

– mojeID usprawnia procesy biznesowe po stronie usługodawcy, zapewnia zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej, a jednocześnie uwierzytelnia klientów w prosty i bezpieczny sposób. Współpraca z PeP jest dla nas potwierdzeniem uniwersalności usługi mojeID – powiedział Wojciech Pantkowski, wiceprezes KIR.

System mojeID staje się standardem na polskim rynku i ułatwia zdalne załatwianie wielu spraw bez konieczności odchodzenia sprzed komputera. Ciekawe jednak będzie, czy, a jeżeli tak, to w jaki sposób, na popularyzację cyfrowej tożsamości wpłynie wejście na rynek aplikacji mObywatel w wersji 2.0. Przypomnę, że dzięki zmianom w prawie cyfrowy dowód osobisty dostępny w tej apce jest tak samo ważny jak plastikowy i można się nim posługiwać zarówno w internecie, jak i w rzeczywistości analogowej. Wydaje się, że operator mojeID nic nie robi sobie z pojawienia się nowej konkurencji i rozwija swój system, który dotąd jako jedyny umożliwiał potwierdzanie tożsamości zarówno w serwisach instytucji publicznych, jak i firm prywatnych.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies