Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Co instytucje finansowe robią dla społeczności LGBT+ w Polsce? Premiera rankingu już w czwartek

Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ to część realizowanego przez redakcję cashless.pl projektu Cashless dla równości

Już w najbliższy czwartek opublikujemy najnowszy Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+. Ranking powstaje na podstawie ankiety przygotowanej przez redakcję cashless.pl i rozesłanej do banków, organizacji płatniczych, agentów rozliczeniowych, dużych fintechów, towarzystw ubezpieczeniowych, firm z branży e-commerce, etc. Za wszystkie odpowiedzi umieszczone w ankiecie przygotowanej przez cashless.pl można otrzymać maksymalnie 100 pkt. Nagradzane są nimi tylko te działania firm i korporacji, które dotyczą lokalnych struktur organizacyjnych.

Przeczytajcie także: Biznes powinien być inicjatorem zmian!

Przygotowując ankietę inspirowaliśmy się inicjatywą amerykańskiej fundacji Human Rights Campaign. Organizacja ta przygotowuje i publikuje Corporate Equality Index. Natomiast zastosowane przez nas kryteria uwzględniają polskie realia. Poprzeczkę podniesiemy, gdy większość uczestniczących w projekcie firm spełni wymagane minima.

W nowym rankingu duże zmiany. Przypomnę, że rok temu jedynie BNP Paribas uzyskał maksymalną liczbę punktów, chociaż wielu firmom będącym w czołówce zabrakło bardzo niewiele. O tym, kto dołączył do rankingu, a kto poprawił swój wynik poinformujemy już w czwartek.

Przeczytajcie także: PayU udowodniło, że poważnie myśli o ESG

A w raporcie oprócz analizy danych pochodzących z ankiet i samego rankingu zamieściliśmy rozmowę z Hubertem Sobeckim, współprzewodniczącym Stowarzyszenia Miłość nie Wyklucza. Hubert opowiada między innymi o tym, dlaczego miejsca pracy powinny być bezpieczną przystanią dla osób LGBT+ i jak firmy mogą takie standardy osiągnąć.

Redakcja cashless.pl od kilku lat realizuje projekt Cashless dla równości. W ramach tej inicjatywy w marcu przygotowujemy Ranking najbardziej wpływowych kobiet branży płatniczej, promując ideę równości płci. W czerwcu zaś ukazuje się wspomniany już Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+, poprzez który chcemy zachęcać firmy, by dawały przykład w działaniach na rzecz równych praw i wspierały walkę z dyskryminacją. Tegoroczny Pride week otworzyliśmy zaś felietonem Marty Życińskiej, dyrektorki generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe.
Mastercard i Visa są partnerami głównymi Rankingu.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies