Niektórzy klienci już otrzymalii od Raiffeisen Digital Bank zaproszenie do założenia rachunku osobistego
Jeden z czytelników cashless.pl napisał do redakcji, że otrzymał już od Raiffeisen Digital Banku zaproszenie do założenia rachunku osobistego. Taką możliwość zyskałem również ja, dzięki czemu mogę napisać kilka zdań na temat tego procesu oraz pokazać Wam zdjęcia z aplikacji. A właśnie aplikacja na smartfony będzie podstawowym sposobem zarządzania kontem w RDB, gdyż bank nie zamierza oferować internetowego serwisu transakcyjnego.
Przypomnę tylko, że wszyscy zainteresowani będą mogli założyć rachunki w RDB w ciągu najbliższych tygodni, prawdopodobnie w II kw. bieżącego roku. Konta RDB będą miały polskie numery IBAN oferowane przy współpracy z PKO BP. Wydawane będą wyłącznie wirtualne karty debetowe Visa. Korzystanie zarówno z konta jak i karty ma być, przynajmniej na początku, bezpłatne. Bank chce powalczyć o polskich klientów także atrakcyjną ofertą oszczędnościową. Więcej na temat funkcjonalności nowego konta przeczytacie w tekście Raiffeisen Digital Bank zaoferuje darmowy rachunek z kartą Visa Gold. Już możecie zapisać się na listę oczekujących.
Wracając zaś do zakładania rachunku w RDB, to odbywa się to zdalnie za pomocą aplikacji i bez konieczności drukowania czy podpisywania jakichkolwiek papierów. Potwierdzenie tożsamości, przynajmniej w moim przypadku, przebiegło bezproblemowo. Odbyło się poprzez wykonanie zdjęć obu stron dowodu osobistego oraz selfie. W trakcie aktywacji rachunku automatycznie generowana jest karta debetowa Visa. W aplikacji można także aktywować logowanie biometryczne. Po zalogowaniu na konto pulpit aplikacji wygląda tak:
Jak widzicie, jest maksymalnie uproszczony. Centralne miejsce zajmuje wizerunek karty debetowej. Podczas pierwszego logowania system proponuje dodanie karty do portfela Google Wallet, co pozwala płacić w sklepach stacjonarnych oraz korzystać z bankomatów zbliżeniowych. Dotknięcie karty powoduje wyświetlenie jej pełnych danych, umożliwiających korzystanie z płatności w sklepach internetowych. Poniżej znajduje się miejsce na wyświetlenie ostatnich transakcji. Z kolei na samym dole widzicie menu zawierające linki do pożyczki, przelewów, pomocy i profilu użytkownika.
Po wybraniu linku Przelewy aplikacja umożliwi zlecenie transakcji poprzez podanie numeru rachunku odbiorcy. Pod linkiem Pomoc znajduje się przekierowanie do czatu z doradcą banku. Z kolei wybranie linku Profil prowadzi do zakładki, gdzie zyskuje się dostęp do aktualnych danych użytkownika, posiadanych przez bank, umowy zawartej z bankiem, ustawień logowania, itd.
Raiffeisen Digital Bank to instytucja, która na polskim rynku pojawiła się jesienią 2021 r. Austriacki bank wrócił z ofertą dla klientów indywidualnych po kilku latach nieobecności (wcześniej zdecydował się sprzedać swój tutejszy biznes bankowi BNP Paribas). Początkowo RDB zaoferował jedynie pożyczki dostępne za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Natomiast jesienią ubiegłego roku zapowiedział, że zamierza zaoferować pełen pakiet usług włącznie z rachunkami i kartami.