Funkcję wprowadzono w najnowszej aktualizacji aplikacji Millennium na urządzenia z systemem iOS
W najnowszej aktualizacji aplikacji mobilnej banku Millennium na platformę iOS pojawiła się funkcja Prośby o przelew Blik. Na razie nie widzę analogicznej informacji w sklepie Google Play.
Udało mi się potwierdzić w banku, że funkcja rzeczywiście została wprowadzona w najnowszej wersji aplikacji na iPhone’y. Przedstawiciele Millennium na razie jednak nie zdradzają nic więcej, w tym – kiedy spodziewać się aktualizacji na telefony z Androidem. Bardziej szczegółowe informacje mają zostać przekazane na początku przyszłego tygodnia.
Prośba o przelew to jedna z ciekawych, ale na razie dostępnych w niewielu bankach funkcji Blika. Do tej pory mogli z niej korzystać jedynie klienci ING, mBanku i VeloBanku, a prace nad wdrożeniem tego rozwiązania prowadzi także Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie. Aby skorzystać z tej funkcji, należy w apce wybrać "Prośbę o przelew Blik" i zaznaczyć w książce kontaktów osobę, którą chce się poprosić o pieniądze. Przed wysłaniem prośby uzupełnia się jeszcze kwotę oraz tytuł. Odbiorca błyskawicznie otrzymuje prośbę i przez 72 godziny może ją zaakceptować lub odrzucić.
W tym tygodniu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać także o innych zmianach wprowadzonych do aplikacji Millennium – bank zdecydował się rozszerzyć wykorzystanie biometrii. Wcześniej odcisk palca lub skan twarzy mógł posłużyć do zalogowania do aplikacji. Obecnie autoryzacja biometryczna jest stosowana m.in. w przelewach (w tym Blik na telefon i z karty kredytowej), zleceniach stałych, otwieraniu rachunków, potwierdzaniu wniosków urzędowych, płatnościach za bilety czy przejazdy autostradami.