Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard Pekao Unique oraz PKO Płacę później z tytułami Cashless Pay 2022

Podczas dzisiejszego wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast zaprezentowaliśmy także Panoramę polskich płatności 2022 oraz nowe statystyki dotyczące polskiego rynku usług płatniczych

Dzisiaj w Warszawie odbyło się kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. Głównym punktem programu było ogłoszenie wyników plebiscytu Cashless Pay 2022 na Najciekawszy produkt płatniczy oraz Najciekawszą kartę płatniczą roku. W plebiscycie mogli głosować wszyscy czytelnicy cashless.pl. Zdecydowało się na to prawie 5 tys. osób.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na lutowy Cashless Breakfast

Kandydatami w pierwszej kategorii były takie projekty jak: biometria behawioralna w kartach mBanku, eTerminal ING, PayEye 2.0, płatności Blik na kasie fiskalnej Paytel, Blik Płacę później, PKO Płacę później, Rebell Pay oraz Visa Mobile. Natomiast kandydatkami do tytułu Najciekawsza karta płatnicza roku były: BPS karta pionowa, ING Karta dla graczy, mBank Pol’and’Rock, Pekao Unique, Provi Smart, Revolut karta chromatyczna, karta dla dzieci od SGB oraz karta z wizerunkiem Porsche Taycan od VW Banku.

Głosami czytelników cashless.pl tytuł Najciekawszego projektu płatniczego 2022 przypadł usłudze PKO Płacę później. Natomiast tytuł Najciekawszej karty płatniczej 2022 trafił do banku Pekao i jego produktu Mastercard Unique.

W trakcie dzisiejszego Cashless Breakfast odbyła się także dyskusja, podczas której zaproszeni goście przedstawili swoje prognozy dotyczące rozwoju usług płatniczych w Polsce w najbliższym okresie. Zdaniem Katarzyny Sikorskiej, dyrektorki w Przelewy24, w najbliższym czasie rosnącą rolę w płatnościach online będą odgrywać płatności odroczone, bo wskazują na to chociażby szybko rosnące statystyki tej usługi także w sklepach obsługiwanych przez Przelewy24.

Przedstawicielka tej firmy uważa ponadto, że na znaczeniu w e-commerce zyskiwać będą platformy typu marketplace i będzie się to działo mimo tego, że ostatnio jedna z takich platform (Shopee – przyp. red.) zdecydowała się opuścić polski rynek.

Przeczytajcie także: Twisto żegna się z niektórymi klientami w Polsce

Z kolei Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes fundacji Polska Bezgotówkowa, uważa, że rok 2023 będzie stał pod znakiem dalszego rozwoju terminali aplikacyjnych, czyli softposów. Jego zdaniem rozwiązania takie mają szansę otworzyć na obrót bezgotówkowy tę część gospodarki, która dotąd z różnych powodów była na niego zamknięta. Zbigniew Wiśniewski jest również zdania, że w najbliższym okresie obserwować będziemy rozwój tzw. płatności w tle, czyli różnych narzędzi płatniczych umożliwiających realizację transakcji bez udziału lub z minimalnym udziałem użytkownika.

Natomiast Jolanta Sadowska, dyrektorka ds. projektów strategicznych w firmie ITCARD, zwróciła uwagę, że wpływ na dalszy wzrost obrotu bezgotówkowego w Polsce może mieć rozwój sieci wpłatomatów. Jej zdaniem coraz więcej banków komercyjnych i spółdzielczych stawia na promowanie wśród swoich klientów możliwości deponowania pieniędzy na rachunkach za pomocą maszyn automatycznych. W przypadku banków spółdzielczych jest to o tyle ciekawe, że w przeciwieństwie do banków komercyjnych, nie ograniczają sieci swoich oddziałów.

Podczas dzisiejszego Cashless Breakfast zaprezentowaliśmy także trzecią edycję Panoramy polskich płatności, która w jednym miejscu prezentuje wszystkie najważniejsze firmy działające w polskiej branży płatniczej. Tegoroczną panoramę możecie zobaczyć poniżej.

Panoramę znajdziecie także w raporcie, który można pobrać bezpłatnie ze strony cashless.pl. Wystarczy kliknąć baner poniżej.

W raporcie zawarliśmy także nowe dane na temat polskiego rynku terminali płatniczych oraz rozwiązań typu softpos, o których wkrótce napiszemy więcej w serwisie cashless.pl. Partnerami wspierającymi styczniowy Cashless Breakfast oraz plebiscyt Cashless Pay i Panoramę polskich płatności były Przelewy24 i fundacja Polska Bezgotówkowa. Partnerem technologicznym był Volkswagen Bank. Natomiast już za tydzień zaprosimy Was na lutowy Cashless Breakfast, podczas którego rozmawiać będziemy o nowych inicjatywach na rynku usług płatniczych. Partnerem wydarzenia została firma ITCARD. Więcej na jego temat tutaj.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies