Od 2015 r. w serwisie opublikowaliśmy 13 tys. artykułów napisanych przez prawie 50 autorów
26 stycznia 2015 r. ok. godz. 12 pod adresem cashless.pl zadebiutował pierwszy na polskim rynku serwis informacyjny poświęcony nowoczesnym technologiom w branży finansowej. Początkowo obcobrzmiąca nazwa była obiektem licznych żartów. Pamiętamy choćby sytuację, gdy rzecznik jednego z banków w prywatnej rozmowie z dziennikarzem cashless.pl zasugerował, że powinniśmy zarejestrować raczej domenę kaszlesz.pl, bo ludzie nigdy nie zapamiętają angielskiego słowa cashless.
Nazwa została jednak dobrze przemyślana a jej autorom kojarzyła się nie tylko z płatnościami bezgotówkowymi (cashless to z ang. tyle co bezgotówkowy), ale i innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi z obszaru contactless (bezstykowy), które wkrótce stały się jednym z najważniejszych trendów w branży finansowej. Okazało się, że nazwa na tyle się przyjęła, że projektów określanych jako cashless szybko zaczęło przybywać. Warto tu wspomnieć choćby o rządowym programie "Cashless i paperless", fundacji Polska Bezgotówkowa, która używa też angielskiej nazwy Cashless Poland czy kongresie na temat obrotu bezgotówkowego, który przybrał nazwę Cashless Congress.
Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań bezgotówkowych w Polsce rosła też popularność i rozpoznawalność serwisu cashless.pl. Od początku jego głównym wyróżnikiem na tle innych mediów internetowych były ekskluzywne artykuły newsowe, informacje z pierwszej ręki, często pozyskane ze źródeł nieoficjalnych, ale sprawdzone i publikowane na długo przed konkurencją.
Cashless.pl zyskał miano serwisu opiniotwórczego, co zaowocowało także tym, że wielu czytelników zaczyna i kończy dzień na stronie internetowej cashless.pl. Wielu z nich dzieli się także z nami swoją wiedzą, co pomaga nam w utrzymaniu wysokiej jakości i ciągłym wyprzedzaniu innych w dostarczaniu najnowszych i wartościowych informacji. Cashless.pl szybko zyskał też grono partnerów, którzy od pierwszego dnia wspierają funkcjonowanie serwisu.
Dziś cashless.pl to prawie 13 tys. opublikowanych artykułów, autorstwa prawie 50 osób. Trzon redakcji stanowi siedmioro dziennikarzy z wieloletnim doświadczeniem w mediach tradycyjnych i internetowych. Codziennie stronę odwiedza od kilku do kilkudziesięciu tysięcy czytelników a w ciągu miesiąca – prawie pół miliona.
Cashless.pl to także liczne projekty promujące nie tylko nowoczesne usługi finansowe. Od 2018 r. publikujemy Mapę polskiego fintechu, która jest najpełniejszym zbiorem informacji o scenie fintechowej w Polsce. Angażujemy się w starania o równouprawnienie zawodowe płci, publikując Ranking najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży płatniczej, oraz w walkę z dyskryminacją mniejszości organizując Ranking instytucji dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+. Promujemy ideę smart city, przygotowując Ranking najbardziej bezgotówkowych miast w Polsce Cashless Cities. Publikujemy też Ranking 100 największych polskich firm z branży płatniczej.
Organizujemy Cashless Pay, czyli pierwszy w Polsce plebiscyt na najciekawsze rozwiązania płatnicze wprowadzane na rynek. Przygotowujemy cykl śniadań biznesowych Cashless Breakfast oraz eventów wieczornych pod nazwą Cashless Evening oraz Cashless Club, umożliwiających spotkania ekspertów i swobodną wymianę poglądów na najważniejsze tematy w branży finansowej. A to tylko część inicjatyw, z których znany jest cashless.pl.
Dziękując wszystkim czytelnikom za wspólne osiem lat zachęcamy do pozostania z nami. Obiecujemy, że codziennie będziemy starać się dostarczać pierwsi najważniejsze informacje z dziedziny płatności bezgotówkowych, innowacji finansowych, ubezpieczeń, handlu internetowego i zielonych finansów. Mamy też kolejne pomysły, którymi w najbliższym czasie na pewno Was zaskoczymy.