Podmiotem, który wesprze Monobank w ekspansji europejskiej, prawdopodobnie będzie Aion Bank
Ukraiński Monobank poinformował wczoraj o planie rozpoczęcia działalności w Polsce w ramach projektu o nazwie Stereo. Nad Wisłą zaoferuje konto z kartą, zarządzane za pomocą aplikacji, a stanie się to jeszcze w tym kwartale. Na razie uruchomiono stronę internetową przedsięwzięcia, na której można się zapisać na listę zainteresowanych. Jak dowiedział się serwis cashless.pl, wczoraj zostawiło na niej swoje dane ponad 30 tys. potencjalnych klientów.
Stereo ma oferować usługi w oparciu o europejską licencję bankową. Ponieważ stojący za projektem Monobank nie posiada takowej, poprosiliśmy przedstawicieli firmy o szczegóły w tym zakresie. Jak się okazuje, Monobank zamierza współpracować z licencjonowanym dostawcą usług typu Banking as a Service. Choć w udzielonej odpowiedzi odmówiono podania nazwy partnera, można się domyślać, że będzie to Aion Bank. Tak też wynika z informacji Pulsu Biznesu.
W sposób naturalny podstawową grupą docelową Stereo mają być Ukraińcy mieszkający obecnie w Polsce, niemniej jednak nowy bank chce również zainteresować swoją ofertą Polaków. Oprócz udogodnień, do których polscy klienci są już przyzwyczajeni, takich jak zdalne otwarcie konta czy zarządzanie rachunkiem za pomocą wygodnej aplikacji, ma się wyróżniać kilkoma funkcjami, których nie ma jeszcze w polskich serwisach. Będą to m.in. przelewy na numer karty, obok znanych nad Wisłą przelewów na numer telefonu, czy usługa "shake to pay", w ramach której aby wysłać przelew, wystarczy potrząsnąć telefonem, stojąc obok odbiorcy. Co istotne, użytkownicy będą mogli liczyć na całodobowe wsparcie zespołu obsługi klienta, dostępnego przez komunikatory takie jak WhatsApp, Messenger i Viber, a twórcy rozwiązania zapewniają, że sprawami klientów będą zajmować się wyłącznie konsultanci (nie czatboty), mówiący po polsku i ukraińsku.
Docelowo w ofercie Stereo mają się znaleźć także kredyty oraz produkty inwestycyjne.
Monobank został założony w 2017 r. przez byłych menedżerów Privat Banku (największego klasycznego ukraińskiego banku). W ciągu pięciu lat liczba aktywnych klientów sięgnęła 6,5 mln. Jak podaje Puls Biznesu, po starcie projektu w Polsce planowana jest dalsza ekspansja zagraniczna, w szczególności do krajów, gdzie osiedliło się wielu ukraińskich uchodźców.