Z narzędzia skorzystają przede wszystkim zespoły wsparcia sprzedaży
PZU wdroży platformę do porównywania zakresów ubezpieczeń od duńskiego insurtechu Comadso. Rozwiązanie ma ułatwiać pracę zespołów wsparcia sprzedaży, ale też służyć jako źródło inspiracji dla biura produktowego.
Głównym obszarem działalności Comadso jest porównywanie kryteriów w poszczególnych produktach ubezpieczeniowych, z uwzględnieniem zaznaczenia różnic między nimi. Dzięki temu użytkownicy narzędzia mają dostęp do aktualnej bazy produktów różnych ubezpieczycieli, ich zakresu, a także gotowych analiz wraz z porównaniem. Do tej pory usługami insurtechu zainteresowane były szczególnie multiagencje, które ułatwiały w ten sposób pracę swoich agentów w zakresie doboru adekwatnego produktu dla klienta spośród różnych ofert wielu ubezpieczycieli. PZU widzi natomiast perspektywę wykorzystania tej technologii do wsparcia swojej sprzedaży. – Narzędzie głównie wykorzystamy w celu zadbania o wiedzę na temat rynku ubezpieczeń pośród naszych agentów i doradców – zapowiada Małgorzata Kot, członki zarządów PZU i PZU Życie, i zapewnia, że rozwiązanie dobrze sprawdziło się podczas przeprowadzonego pilotażu.
Dostarczane analizy mają pomóc przy wdrażaniu nowych pracowników i w szkoleniach, a ułatwiony monitoring rynku ubezpieczeń ma pozwolić zespołowi zadbać o systematyczne uzupełnianie wiedzy produktowej. Z platformy skorzystają także trenerzy biura wsparcia sprzedaży przy wzbogacaniu szkoleń sprzedażowych i produktowych, a także biura produktowego – do przygotowania analiz, w tym analizy konkurencji, jak też wsparcia w underwritingu (ocenie ryzyka ubezpieczeniowego).