Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Alior zapowiada nową usługę. Planuje udostępnić klientom nowy system płatności: Alior Pay

Jak deklaruje prezes banku, nowa usługa ma ułatwić gospodarowanie dostępnymi środkami i zarządzanie zakupami, co prawdopodobnie oznacza, że Alior Pay to kolejne na polskim rynku płatności odroczone

W komunikacie dotyczącym swoich wyników po III kw. 2022 r. Alior Bank pochwalił się ostatnimi wdrożeniami technologicznymi, m.in. udostępnieniem usługi Moje Rachunki, ułatwiającej opłacanie faktur i zarządzanie domowym budżetem. Zapowiedział też wprowadzenie Alior Pay, który ma być nowym systemem płatności.

Przeczytajcie także: Alior wprowadza usługę Moje Rachunki

– To pierwsza taka oferta na rynku usług finansowych. Zdecydowanie ułatwi ona gospodarowanie dostępnymi środkami i zarządzanie zakupami. Alior Pay obejmie płatności kartą i Blikiem w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz przelewy z rachunku – wskazuje cytowany w komunikacie Grzegorz Olszewski, prezes banku.

Jak się można domyślać na podstawie opisu, nowa usługa Aliora może być jakąś formą BNPL (ang. buy now pay later, kup teraz, zapłać później). Odroczone płatności do segment, który w ostatnim czasie dynamicznie rośnie, a kolejni gracze wykazują apetyt, aby w nim zaistnieć. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązanie przygotowano chociażby w ramach systemu Blik i już jest ono testowane przez wybranych klientów banku Millennium. Nad własną usługą pracuje też największy bank na polskim rynku – PKO BP. Od dłuższego czasu funkcjonują już zaś fintechowe rozwiązania m.in. Klarny, Twisto czy PayPo (w które swego czasu Alior inwestował).

Przeczytajcie także: Podwyżki opłat w Twisto

Przy okazji publikacji wyników Alior Bank podał również, że liczba użytkowników jego aplikacji mobilnej wzrosła w ciągu roku o 25 proc. i w III kw. wyniosła 882 tys. W gronie klientów Aliora znaczący jest udział klientów "mobilne only" – czyli takich, którzy korzystają jedynie z aplikacji do kontaktowania się z bankiem – wynosi bowiem 39 proc. Bank zaznacza też, że jego klienci często korzystają z opcji dodatkowych, takich jak opłaty za przejazd autostradą czy zakup biletów komunikacji zbiorowej. W minionym kwartale odnotowano 431 tys. operacji tego typu, co się przekłada na wzrost na poziomie 88 proc. rok do roku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies