O rekompensatę w ramach Allegro Protect można się ubiegać do 2 lat od zakupu
Allegro poinformowało o odświeżeniu Programu Ochrony Kupujących. Będzie funkcjonował pod nową nazwą: Allegro Protect. W nowej wersji programu podwojona została kwota maksymalnej rekompensaty. Obecnie wynosi ona 20 tys. zł. Wydłużono także czas na składanie wniosków. Do tej pory kupujący mieli 180 dni, aby zgłosić swoje niezadowolenie. Teraz mogą to zrobić w ciągu 24 miesięcy.
Użytkownicy platformy e-commerce mogą skorzystać z Allegro Protect, jeśli nie otrzymają przesyłki, zamówiony produkt będzie uszkodzony lub niezgodny z opisem, sprzedający nie zwróci im pieniędzy po odesłaniu mu produktu, bądź będą potrzebowali innego rodzaju wsparcia, jeśli przy zakupach na Allegro "coś pójdzie nie tak". Ochrona jest oferowano wszystkim, którzy kupują na Allegro oraz Allegro Lokalnie, niezależnie od posiadania pakietu Smart! czy innych czynników.
Aby skorzystać z Allegro Protect, należy wypełnić krótki formularz online. Następnie poczekać na decyzję operatora platformy, co ma – według deklaracji Allegro – trwać ok. 2,5 dnia. Jeśli coś będzie wymagało doprecyzowania, serwis skontaktuje się z klientem. Po pozytywnej decyzji pieniądze powinny trafić do kupującego w ciągu 48 godzin – zostaną przekazane na konto lub kartę użytą podczas zakupu.