W maju przetarg na przyjmowanie opłat w warszawskiej SPP wygrał mPay, jednak rozstrzygnięcie zostało unieważnione ze względu na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie poinformował dziś o rozstrzygnięciu przetargu na pobieranie opłat za postój w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego z wykorzystaniem platform mobilnych w części 1. Wybrano ofertę złożoną przez Flowbird, który zaproponował cenę nieco ponad 37 tys. zł.
Obecne rozstrzygnięcie to efekt wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z 28 czerwca tego roku, w którym Izba nakazała unieważnienie poprzedniego wyboru najkorzystniejszej oferty. Przypomnę, że w maju przetarg został wygrany przez mPay z ceną prawie 44 tys. zł. Jego konkurentami byli Pango (operator aplikacji AnyPark) oraz Flowbird, jednak ich oferty zostały odrzucone.
Ten ostatni podmiot postanowił natomiast odwołać się do KIO. Izba uznała odwołanie, nakazała unieważnić wybór mPay oraz unieważnić odrzucenie oferty Flowbird, a także zarządziła powtórzenie czynności badania i oceny ofert. Po uwzględnieniu zaleceń KIO warszawski ZDM wybrał ofertę Flowbird. Umowa między zamawiającym a wykonawcą zostanie zawarta w terminie wskazanym przez ZDM.
Tym samym mPay, które od dawna ubiega się o możliwość pobierania opłat za postój w Warszawie, znowu obejdzie się smakiem. Operatorowi przez długi czas nie udawało się wygrywać przetargów organizowanych przez ZDM, co doprowadziło nawet do sporu rozstrzyganego sądownie. Wydawało się, że majowe rozstrzygnięcie pozwoli w końcu przełamać impas, ale tym razem o stołeczną strefę płatnego parkowania postanowił – skutecznie – zawalczyć Flowbird.
Flowbird to operator, który działa w kilkunastu krajach, w tym m.in. w Hiszpanii, Francji, Grecji, Niemczech, Litwie i Estonii. W Polsce za pomocą jego aplikacji można opłacać parkowanie m.in. w Krakowie, Szczecinie, Gdyni, Sopocie, Rzeszowie czy Częstochowie.
Warto wspomnieć, że postępowanie dotyczące poboru opłat w Warszawie składało się z kilku części. Oprócz tej wygranej po odwołaniu przez Flowbird, już wcześniej inne części wygrały Mobile Traffic Data (operator aplikacji moBiLET) oraz SkyCash.