W trakcie najbliższego wydarzenia, które odbędzie się 21 czerwca, porozmawiamy o rosnącej liczbie zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz sposobach, jakimi instytucje finansowe mogą się przed nimi bronić
Cyberbezpieczeństwo praktycznie od początku istnienia nowoczesnej bankowości jest jednym z najważniejszych zagadnień w branży. Zyskało na znaczeniu wraz z upowszechnieniem się usług elektronicznych, takich jak internetowe serwisy transakcyjne, aplikacje mobilne oraz wraz z wejściem na rynek fintechów.
Szczególnie ważnym elementem działalności branży finansowej cyberbezpieczeństwo stało się po ataku Rosji na Ukrainę. Z relacji bankowców oraz przedstawicieli innych instytucji finansowych wynika, że obronili się przed największym skumulowaniem ataków cybernetycznych w historii polskiej branży finansowej.
W przyszłości waga cyberbezpieczeństwa i narzędzi zapewniających je będzie tylko rosła. Odpowiedzią na te zjawiska może być wykorzystanie do zwiększenia bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni nowoczesnych technologii. A pretekstem do rozmowy na ten temat jest duże wydarzenie, jakie miało ostatnio miejsce na polskiej scenie fintechowej, a więc inwestycja Biura Informacji Kredytowej w spółkę Digital Fingerprints. Oferuje ona usługi wykorzystujące biometrię behawioralną.
Zaproszeni do udziału w Cashless Breakfast eksperci ocenią bieżący stan cyberbezpieczeństwa polskiej branży finansowej, omówią rodzaje technologii, jakie mogą pomóc w obronie przed najpopularniejszymi zagrożeniami w sieci, oraz zastanowią się nad wpływem regulacji i orzecznictwa sądowego na rozwój technologii w obszarze cyberbezpieczeństwa. Natomiast prezes BIK Mariusz Cholewa opowie o tym, w jaki sposób kierowana przez niego spółka chce rozwijać usługi fintechu Digital Fingerprints w ramach grupy BIK.
Jeżeli jesteście zainteresowani uczestnictwem w najbliższym Cashless Breakfast (kameralne wydarzenie odbędzie się we wtorek, 21 czerwca, w formule stacjonarnej w Warszawie), napiszcie na adres kontakt@cashless.pl z uzasadnieniem, dlaczego powinniśmy akurat Wam przekazać wejściówkę. Redakcja cashless.pl przeznaczyła dla czytelników pulę czterech miejsc.