Zmiany w usługach, planowane przez BNP Paribas, zdradza tabela dostępności systemu Express Elixir, prowadzona przez KIR
Jeden z czytelników cashless.pl zwrócił uwagę, że w tabeli dostępności zarządzanego przez KIR systemu Express Elixir, pojawiły się ciekawe informacje dotyczące BNP Paribas. Wynika z nich, że klienci tego banku mogą już realizować przelewy na numer telefonu Blik (firma wykorzystuje do tego infrastrukturę Express Elixir). Na razie jednak opcja taka nie jest dostępna w aplikacji mobilnej BNP Paribas. Zakładam więc, że nowa usługa lada moment pojawi się w ofercie banku. O potwierdzenie tej informacji poprosiłam biuro prasowe instytucji. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten lub napiszę nowy tekst.
Co więcej, w tabeli dostępności Express Elixir wprowadzono nowe godziny, w trakcie których klienci BNP Paribas mogą realizować przelewy natychmiastowe. Do niedawna posiadacze rachunków w tej instytucji mogli to robić jedynie w dni powszednie, co nie pozwalało w pełni korzystać z dobrodziejstw systemu działającego w większości banków w modelu 24/7. Według aktualnych danych z tabeli dostępności Express Elixir, klienci BNP Paribas mogą już realizować "ekspresy" 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Express Elixir to najdynamiczniej rosnący system KIR-u. W pierwszym kwartale tego roku rozliczono w nim 43,24 mln transakcji o wartości 29,63 mld zł. W porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku liczba transakcji wzrosła o 97 proc., a ich wartość o 52 proc. Umożliwia przesyłanie środków w czasie zbliżonym do rzeczywistego, a za jego pośrednictwem realizowane są przelewy natychmiastowe oraz przelewy na numer telefonu Blik. BNP Paribas już od dawna deklarował, że chce umożliwić klientom korzystanie z tej funkcji Blika.
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu biuro prasowe BNP Paribas przesłało komentarz uzupełniający informacje na temat nowinek w zakresie wykorzystania systemu Express Elixir w banku. Wypowiada się Jarosław Mastalerz, product owner produktu kanały cyfrowe w BNP Paribas:
"Konsekwentnie poszerzamy zakres funkcjonalności ułatwiających naszym Klientom wygodną realizację płatności. Od początku kwietnia, dzięki Express Elixir, nasi klienci mogą w aplikacji mobilnej GOmobile i bankowości internetowej GOonline ekspresowo przelewać pieniądze do odbiorców przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Przelewy dotrą do odbiorców zaledwie w kilka minut i to o dowolnej porze.
Od 14 kwietnia natomiast wszyscy użytkownicy aplikacji GOmobile zyskają możliwość realizacji przelewów Blik na telefon. Wystarczy, że znają numer telefonu osoby, do której chcą zrobić przelew, i numer ten jest zarejestrowany w usłudze Blik. Taki przelew dotrze do odbiorcy w ciągu kilku minut. Wykonanie przelewu jest bardzo proste – wystarczy na ekranie startowym GOmobile wybrać Blik i następnie Przelew na telefon lub zalogować się do GOmobile, kliknąć w ikonkę Blik i wybrać opcję przelewu na telefon. Po wpisaniu tytułu i kwoty przelewu wystarczy już tylko zatwierdzić operację kodem PIN. Można również wskazać odbiorcę przelewu Blik z listy odbiorców w GOmobile. Wygodną opcją jest włączenie funkcji sprawdzania, kto z naszej listy kontaktów może odbierać przelewy na telefon – przy takich osobach pojawi się wtedy odpowiednia ikonka.
Już wcześniej nasi klienci mogli również korzystać z pozostałych rozwiązań w ramach Blik, jak płatności w sklepach stacjonarnych i za usługi (w terminalach POS), zakupy w internecie, wypłata pieniędzy z bankomatów i ich wpłata w bankomatach i wpłatomatach w oddziałach Banku BNP Paribas."