W ciągu minionego kwartału liczba transakcji zlecanych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30 mln
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w IV kw. ubiegłego roku klienci największych banków na polskim rynku zlecili za pomocą urządzeń mobilnych bez mała 328 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). To oznacza, że w porównaniu z III kw. 2021 r. liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 30 mln.
Bankiem, którego klienci najczęściej wykonują przelewy za pomocą np. smartfonów, jest ING. W IV kw. 2021 r. liczba takich transakcji osiągnęła 71 mln. Na kolejnych pozycjach znalazły się takie instytucje jak mBank, Santander, PKO BP i Millennium. Z tym, że trzeba zaznaczyć, iż dane mBanku są archiwalne – od kilku kwartałów instytucja nie udostępnia aktualnych statystyk w tym zakresie.
W rzeczywistości klienci z Polski zlecają przez urządzenia mobilne jeszcze więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. To dlatego, że część instytucji, takich jak np. Citi Handlowy, Getin czy Credit Agricole nie ujawnia swoich statystyk w tym zakresie. Można też spodziewać się, że również w bankach, które od dłuższego czasu nie aktualizują swoich danych, liczba transakcji mobilnych wzrosła.