Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Bezpieczeństwo w sieci. Odstępstwa od reguł mają ułatwić transakcje bez zwiększania ryzyka. KONKURS

Banki i instytucje płatnicze po wdrożeniu PSD II będą musiały stosować tzw. silne uwierzytelnienie. Ale nie zawsze

Władze poszczególnych krajów członkowskich UE mają jeszcze dwa lata na implementację dyrektywy PSD II. Reguluje ona rynek usług płatniczych świadczonych na terenie Wspólnoty. Jednak część przepisów zawartych w tym dokumencie, m.in. dotyczących bezpieczeństwa, za sprawą rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego, zacznie u nas obowiązywać już w lipcu. Podczas konferencji Payment Meeting, która już 13 kwietnia odbędzie się w Warszawie, będzie mówił o tym Andrzej Reich, dyrektor departamentu regulacji bankowych, instytucji płatniczych i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w KNF.

Przeczytajcie także: Biometria na warszawskim lotnisku na razie w bankomatach

Jak pewnie wiecie, rekomendacje nadzoru dotyczące bezpieczeństwa w sieci nakazują dostawcom usług płatniczych w internecie stosowanie tzw. silnego uwierzytelnienia. Sprowadza się to w praktyce do tego, że bank czy instytucja płatnicza musi wymagać od klienta potwierdzenia transakcji przy wykorzystaniu przynajmniej dwóch elementów autoryzacyjnych, np. hasła logowania oraz kodu jednorazowego. W określonych okolicznościach możliwe są jednak odstępstwa od tej reguły. Ciekawe co na ten temat powie przedstawiciel KNF?

Natomiast w konferencji Payment Meeting prelegentami będą także m.in. Aleksander Naganowski z MasterCarda, Grzegorz Długosz ze spółki Polski Standard Płatności, Małgorzata Ciszecka z Visa Europe, Paweł Bułgaryn z Ministerstwa Finansów, Krzysztof Korus, radca prawny z kancelarii dLK, Paweł Widawski ze Związku Banków Polskich czy Tadeusz Kościński, wiceminister rozwoju.

Przeczytajcie także: Amerykański bank pozwoli się logować za pośrednictwem biometrii oka

Aby zapisać się na konferencję, należy odwiedzić tę stronę. Serwis Cashless jest partnerem medialnym tego wydarzenia. Z tej okazji dla naszych czytelników mamy dwa jednoosobowe zaproszenia na konferencję. Aby je zdobyć, należy napisać, dlaczego to akurat Wam powinniśmy sprezentować wejściówkę. Odpowiedzi wysyłajcie na adres kontakt@cashless.pl do najbliższego piątku, do godz. 24.00. Spośród nadesłanych wypowiedzi wybierzemy dwie najciekawsze, a autorzy otrzymają zaproszenia, o czym poinformujemy ich e-mailem.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies