Pekao dołączył w ten sposób do grupy kilku instytucji, które pozwalają na identyfikację klientów w placówkach za pośrednictwem aplikacji mobilnej
Bank Pekao poinformował swoich klientów o nowej funkcji udostępnionej klientom korzystającym z aplikacji mobilnej PeoPay. Od teraz za jej pomocą mogą identyfikować się w oddziałach własnych banku (w partnerskich jeszcze nie) oraz podczas rozmowy z doradcą na call center. Wykorzystywana jest do tego mobilna autoryzacja.
Aby skorzystać z usługi, należy mieć aktywną aplikację PeoPay w wersji co najmniej 4.0 oraz dostęp do serwisu Pekao24. Jeśli klient chce skorzystać z nowej opcji, otrzymuje powiadomienie push z aplikacji PeoPay. Po kliknięciu w nie loguje się do apki, sprawdza szczegóły autoryzowanej operacji i zatwierdza PIN-em do PeoPay. W tym czasie doradca w oddziale lub konsultant na infolinii widzi u siebie efekt: potwierdzenie lub odrzucenie procesu identyfikacji przez klienta.
Jak informuje biuro prasowe Pekao, za pomocą nowego procesu klient może realizować wszystkie operacje, które do tej pory mógł wykonać tylko na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. – Bank musi być w posiadaniu zdjęcia dokumentu, a sam dokument musi być ważny i niezastrzeżony. Trzeba pamiętać, że niektóre operacje w banku mogą wymagać dodatkowej identyfikacji (poza dowodem czy paszportem). Identyfikacja mobilna zastępuje tylko dowód lub paszport – podaje biuro prasowe Pekao.
Udostępniając nową funkcję Pekao dołączył do grona kilku banków, które wprowadziły podobną usługę już wcześniej. Mowa np. o mBanku, Millennium czy PKO BP.