Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już ponad 43 proc. posiadaczy rachunków osobistych korzysta z bankowości mobilnej. Nowe dane za III kw. 2021 r.

Najwięcej mobilnych klientów w całej populacji użytkowników rachunków mają mBank i ING Bank Śląski

Z wyliczeń serwisu cashless.pl wynika, że w III kw. 2021 r. już 43,2 proc. właścicieli rachunków osobistych korzystało z bankowości mobilnej. To o 5 pkt. proc. więcej niż w na koniec III kw. 2020 r. oraz o ponad 9 pkt. proc. więcej w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch lat.

Przeczytajcie także: Yanosik wprowadza płatności za państwowe autostrady

Bankiem, który ma największy udział "klientów mobilnych" w całej grupie posiadaczy rachunków osobistych (70,6 proc.), jest mBank. To awans z pozycji drugiej, którą mBank zajmował w poprzednich zestawieniach. Wyprzedził ING, który obecnie jest na pozycji drugiej, ale ustępuje mBankowi nieznacznie, bo jedynie o 0,3 pkt. proc. Na dalszych miejscach znajdują się: BNP Paribas, Millennium, PKO, Santander i Pekao.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza możliwość zarządzania subskrypcjami

Wskaźnik mobilności klientów banków obliczamy na podstawie danych uzyskanych w bankach. Bierzemy pod uwagę liczbę posiadaczy rachunków osobistych oraz liczbę aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Aktywnych, to znaczy takich, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na rachunek z urządzeń mobilnych, wszystko jedno czy za pomocą aplikacji mobilnej czy np. z przeglądarki na tablecie. Szczegółowe dane wyglądają tak:

Okiem redaktora

Wskaźnik mobilności klientów banków moim zdaniem lepiej oddaje popularność bankowości mobilnej wśród klientów poszczególnych banków niż liczby bezwzględne, pokazujące liczbę użytkowników bankowości mobilnej w poszczególnych instytucjach. Wiadomo, że w takiej klasyfikacji największe szanse na wygraną mają największe banki, które mają wiele milionów klientów.

Ciekawostką jednak jest to, że także w tabeli pokazującej wskaźnik mobilności klientów, przygotowanej wg wyliczeń cashless.pl, na czele są najwięksi gracze na polskim rynku. Choć kolejność jest nieco inna niż w zestawieniu instytucji o największej liczbie klientów mobilnych, to rzuca się w oczy, że w czołówce nie ma mniejszych instytucji. To może sugerować, że bez odpowiedniego budżetu na inwestycje w technologie, dostępnego dopiero po osiągnięciu odpowiedniej skali biznesu, trudno jest nadążyć za rosnącymi wymaganiami klientów wobec rozwiązań mobilnych.

Jacek Uryniuk
KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies