Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Amazon ma dość loginów i haseł. Pozwoli płacić przez selfie

Amerykański gigant zgłosił do opatentowania metodę autoryzacji płatności za pomocą kamery smartfona

O Amazonie było ostatnio dość głośno za sprawą akcji marketingowej jednej z sieci supermarketów. W wielu miejscach w internecie mogliście przeczytać, iż zagadkowe spoty reklamowe, w których Napoleon uczy się polskiego, mają zapowiadać uruchomienie przez tę firmę polskiej wersji jej platformy. Jak już wiecie, nie była to prawda, bo za kampanią medialną stał Carrefour. Ale plany Amazona dotyczące wprowadzenia usługi umożliwiającej rezygnację przez użytkowników z haseł i loginów są lepiej udokumentowane.

Przeczytajcie także: Luka w nowej usłudze Euronetu załatana

Zagraniczne serwisy poinformowały, że Amazon zgłosił do opatentowania biometryczną metodę weryfikacji tożsamości klienta, dokonującego zakupów z urządzeń mobilnych takich jak smartfony i tablety. Działałaby ona w ten sposób, że klienci po skompletowaniu koszyka i przejściu do płatności zamiast logować się za pomocą hasła, będą musieli wykonać sobie zdjęcie, czyli tzw. selfie. Fotografia ma być porównana z wzorem i na tej podstawie płatność będzie autoryzowana. System ma używać technologii head-tracking, która podobno uniemożliwia oszustwa z wykorzystaniem zdjęć lub nagrań wideo przykładanych do kamery smartfona.

W opisie zgłoszonego patentu nie ujawniono szczegółów mechanizmu, na jakim ma się opierać system Amazona. Nie wiadomo więc, co będzie źródłem pieniądza, czy metoda będzie dostępna dla wszystkich klientów czy tylko dla klientów banków, które na tym polu będą współpracować z Amazonem, itd.

Przeczytajcie także: Ten bank umożliwi logowanie na konto za pomocą siatkówki oka

Wiadomo jednak, że amerykański gigant zmierzając w kierunku biometrycznej identyfikacji klienta wpisuje się w coraz bardziej widoczny trend, obserwowany w świecie finansów i e-commerce. Polega on na zastąpieniu tradycyjnych loginów i haseł technologiami wykorzystującymi unikalne, biometryczne cechy człowieka. Rozpoznawanie twarzy to tylko jedna z nich, a Amazon wcale nie jest pierwszą firmą, która wpadła na pomysł użycia go do weryfikacji tożsamości.

Podobne rozwiązanie MasterCard testuje już od ubiegłego roku. Pod koniec lutego organizacja przedstawiła kolejne szczegóły projektu o nazwie "Selfie Pay". Mówi się, że pierwsi klienci będą mogli skorzystać z tej formy autoryzacji płatności już tego lata. Rozwiązanie na początku ma być dostęne w Ameryce Północnej i w kilku krajach Europy, niestety nie w Polsce.

Źródło: Silicon Republic

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies