Przy zdalnym zakładaniu konta klient potwierdza tożsamość za pomocą e-dowodu i aplikacji eDO App
mBank wprowadził udogodnienie dla osób, które byłyby zainteresowane jego ofertą tzw. bankowości prywatnej, czyli usług kierowanych do najbardziej zamożnych klientów. Teraz mogą otworzyć rachunek bez odwiedzania placówki banku. Wystarczy, że potwierdzą swoją tożsamość za pomocą e-dowodu i aplikacji eDO App. Ewentualnie mogą skorzystać z pomocy doradcy, który przyjedzie pod wskazany przez nich adres.
Zdalne otwieranie rachunków osobistych to już w zasadzie rynkowy standard. W ten sposób klienci indywidualni mogą zakładać konta w wielu bankach, w tym m.in. w Aliorze, Santanderze, PKO BP czy mBanku. Niektóre instytucje pozyskują też w ten sposób nowych klientów firmowych. Natomiast mBank przekonuje, że jest pierwszym, który wprowadził taką usługę w sektorze private banking, a więc dla najzamożniejszych klientów.
Aby zdalnie otworzyć konto dla zamożnych w mBanku, klient musi być posiadaczem dowodu z warstwą elektroniczną, a także telefonu z NFC oraz zainstalowaną aplikacją eDO App. Podczas wypełniania wniosku na stronie www banku wskazuje się e-dowód jako sposób potwierdzenia tożsamości. Następnie należy zeskanować w aplikacji eDO App kod QR (lub przepisać numer umieszczony pod nim) i potwierdzić operację PIN-em, nadanym w urzędzie podczas odbioru dowodu. W kolejnym kroku przykłada się e-dowód do telefonu, dzięki czemu wniosek o założenie konta zostaje uzupełniony danymi z warstwy elektronicznej e-dowodu. Proces kończy się podpisaniem umowy o prowadzenie konta za pomocą kodu z SMS-a przesłanego przez bank.