Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PZU przetestowało czatbota na swoich pracownikach. I planuje szersze wykorzystanie wirtualnego asystenta

W okresie pilotażu bot odpowiedział na prawie 15 tys. zapytań z zakresu HR w rozmowach z 5 tys. pracowników

PZU pochwaliło się, że zakończyło z powodzeniem testy czatbota obsługującego pracowników ubezpieczyciela. W ciągu kilku miesięcy pilotażu z botem porozmawiało ponad 5 tys. pracowników, a narzędzie udzieliło odpowiedzi na prawie 15 tys. zapytań z zakresu HR. Pozytywne doświadczenia skłoniły ubezpieczyciela do rozszerzenia testów również na inne obszary.

Przeczytajcie także: Nowa strona InterRisku

Trzy czwarte pracowników, którzy rozmawiali z wirtualnym asystentem, było zadowolonych z jakości obsługi. Bot udzielał im informacji m.in. na temat urlopów, zasiłków, benefitów, pracowniczego programu emerytalnego, rozliczeń PIT czy kwestii wynikających z sytuacji pandemicznej. Narzędzie wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego, dzięki czemu z każdą rozmową lepiej rozumie znaczenie pytań i z większym prawdopodobieństwem może przygotować prawidłową odpowiedź.

Wdrożenie czatbota wspierało Laboratorium Innowacji PZU, czyli komórka zajmująca się współpracą z międzynarodowymi startupami, testowaniem i wprowadzaniem innowacji w ramach grupy. Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że jej szef zmienił barwy – Artur Kurcweil, nadzorujący działanie Laboratorium, przeszedł z PZU do PKO, gdzie objął stanowisko wiceprezesa.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenie w apce BlaBlaCar

PZU przypomina też, że w jego szeregach działa również inny wirtualny asystent – Iva. Pomaga ona na infolinii PZU Zdrowie, odbierając ok. 1,5 tys. telefonów dziennie. Dotychczas obsłużyła 700 tys. połączeń. Klienci mogą też korzystać z Asystenta Google’a, który pomoże zapoznać się z ofertą ubezpieczenia turystycznego PZU.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: PZU, CHATBOTY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies