Oferta Europ Assistance łączy usługi zapobiegania cyberzagrożeniom ze wsparciem w razie wystąpienia incydentu
Europ Assistance, firma oferująca usługi assistance, przygotowało produkt, w ramach którego oferuje klientom ochronę przed cyberzagrożeniami oraz wsparcie, jeśli klient doświadczy cyberincydentu. Usługa o nazwie Identity&Digital Protection powstała z myślą o klientach indywidualnych.
Klienci, którzy zdecydują się wykupić w Europ Assistance ochronę, dostają dostęp do cyfrowej platformy ochrony tożsamości, pozwalającej na zapobieganie zagrożeniom cybernetycznym oraz alertowanie, jeśliby się takowe pojawiły, i wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości. Usługa prewencji zapewnia dostęp do oprogramowania uzupełniającego działanie standardowych programów antywirusowych.
Z kolei usługa monitoringu pozwala na regularne monitorowanie danych, które należy chronić w sieci publicznej oraz tzw. dark web. Klient otrzymuje także dostęp do notyfikacji o zagrożeniu w przypadku wykrycia podejrzanej aktywności oraz comiesięczne raporty o stanie ryzyka. W przypadku wykrycia podejrzanych działań jest informowany za pośrednictwem wiadomości SMS i email. Klient może również na bieżąco sprawdzać status ryzyka w swoim panelu w portalu internetowym.
Z kolei w razie cyberataku lub kradzieży tożsamości ubezpieczeni mogą się skontaktować z całodobowym centrum operacyjnym, aby uzyskać pomoc dotyczącą działań, jakie należy podjąć.
W zakresie oferowanych świadczeń jest również zdalna pomoc informatyczna, odzyskiwanie utraconych danych, wsparcie w ochronie reputacji internetowej czy pomoc psychologa dla ubezpieczonego i osób bliskich w sytuacjach kryzysowych związanych z cybermobbingiem.