Blik został wskazany jako ulubiona forma płatności przez 27 proc. badanych przez Blue Media
Jak wynika z przeprowadzonego przez Blue Media badania "Finanse i zwyczaje finansowe Polaków", ulubioną formą płatności za zakupy w internecie jest Blik. Takiej odpowiedzi udzieliło 27 proc. respondentów. Tym samym Blik wyprzedził na liście preferencji szybkie przelewy, czyli tzw. pay by linki, które jeszcze w zeszłym roku jako ulubioną metodę płatności wskazywało 29 proc. ankietowanych, a w tym już 26 proc. Kolejne miejsca zajmują karta płatnicza (wskazana przez 16 proc. badanych), samodzielny przelew na konto sklepu (13 proc.) i płatności za pobraniem, które na przestrzeni dwóch lat zanurkowały z 25 proc. wskazań w 2019 r. do zaledwie 11 proc. w 2021 r.
Nieco inaczej przedstawia się rozkład odpowiedzi na pytanie: "W jaki sposób płaci Pan(i) za zakupione przez internet przedmioty lub usługi?". Tutaj aż połowa Polaków przyznaje, że sięga po szybkie przelewy, 39 proc. wykorzystuje Blika (wzrost z 33 proc. rok wcześniej), a 38 proc. płaci kartą. Samodzielny przelew na konto sklepu jest jedną z metod płatności za zakupy dla 35 proc. respondentów. Z kolei 28 proc. zdarza się zamawiać produkty za pobraniem. Warto zauważyć, że jeszcze dwa lata temu była to najczęściej wskazywana odpowiedź, zakupy z płatnością za pobraniem realizowało wtedy 46 proc. ankietowanych.
Blue Media zwraca również uwagę na płatności odroczone. Na razie wybiera je jedynie 5 proc. kupujących w sieci, ale ich popularność stopniowo rośnie.
Z raportu wynika także, że już 94 proc. przebadanych internautów dokonuje zakupów produktów oraz usług online. Wskaźnik ten zanotował duży wzrost w ostatnim roku, bo w poprzednich edycjach badania wahał się między 85 a 88 proc.