Automatyczna wypłata może nastąpić nie tylko przy samodzielnej likwidacji, lecz także po zawarciu ugody z rzeczoznawcą lub skorzystaniu z warsztatu partnerskiego Compensy
Compensa zdecydowała się szerzej stosować mechanizm automatycznej wypłaty odszkodowania w przypadku prostych szkód majątkowych i komunikacyjnych. Teraz szybkie wypłaty stosuje również w sytuacji, gdy poszkodowany zawarł ugodę z rzeczoznawcą albo zdecydował się skorzystać z pomocy warsztatu partnerskiego Compensy. Dzięki temu klient może otrzymać odszkodowanie już w kilka godzin po kontakcie z towarzystwem.
Automatyczne wypłaty Compensa wprowadziła już pół roku temu. Natomiast wtedy mogli z nich korzystać tylko ci klienci, którzy zdecydowali się na uproszczoną ścieżkę likwidacji. Takie osoby otrzymują SMS-em link do aplikacji mobilnej, za pośrednictwem której sami przekazują zdjęcia oraz dokumentację dotyczącą zdarzenia, a także przekazują numer konta do wpłaty. Po otrzymaniu wyceny szkody mogą ją zdalnie zaakceptować, a pieniądze zostaną im automatycznie wypłacone. Teraz na szybszą wypłatę środków mogą liczyć również klienci, którzy wolą skontaktować się osobiście z rzeczoznawcą czy warsztatem partnerskim ubezpieczyciela.
Jak podkreśla Rafał Mosionek, członek zarządu Compensy odpowiedzialny m.in. za obszar likwidacji szkód, wprowadzone rozwiązanie oszczędza czas zarówno klienta, jak i likwidatora. Teraz nie musi on już sprawdzać, czy spełnione są warunki do przyjęcia odpowiedzialności i wypłaty odszkodowania. W przypadku automatycznej wypłaty system sam wszystko podsumowuje.
Fot. freepik.com/jcomp