Najwięcej przelewów w I kw. 2021 r. zlecili przez smartfony klienci mBanku
Serwis cashless.pl przygotował nową analizę na temat aktywności klientów w korzystaniu z bankowości mobilnej. Badanie dotyczy liczby przelewów zlecanych za pomocą smartfonów (chodzi więc nie tylko o transakcje realizowane w aplikacjach, ale także w serwisach internetowych otwieranych w przeglądarkach na urządzeniach mobilnych).
Podobne analizy przeprowadzaliśmy już wcześniej, ale pytaliśmy banki ogólnie o transakcje zlecane na smartfonach. Postanowiliśmy skoncentrować się jednak tylko na przelewach, gdyż naszym zdaniem ich liczba dobrze oddaje poziom aktywności klientów w korzystaniu z bankowości mobilnej a jednocześnie nie nastręcza wątpliwości interpretacyjnych.
Na pytanie o liczbę przelewów zleconych w bankowości mobilnej w I kw. 2021 r. odpowiedziało dziewięć banków ankietowanych przez cashless.pl, w tym większość największych detalistów. Z udzielonych informacji wynika, że najwięcej tego typu transakcji zrealizowali klienci mBanku – ponad 54,5 mln. Klienci Pekao zlecili prawie 45 mln przelewów. Na kolejnych pozycjach znalazły się: PKO BP, Santander, ING i Millennium. Każdy z nich zaraportował ponad 30 mln przelewów zleconych w bankowości mobilnej.
Razem klienci ankietowanych instytucji zlecili w I kw. 2021 r. przez urządzenia mobilne ponad ćwierć miliarda przelewów (są to tradycyjne przelewy wewnętrzne i zewnętrzne a także na numer telefonu zrealizowane za pośrednictwem systemu Blik).