Odpowiednie dokumenty czekają w bankowości elektronicznej Idea Cloud
Pekao informuje, że przygotowuje się do przeniesienia obsługi rachunków klientów indywidualnych przejętych z Idea Banku do swojego systemu informatycznego. W związku z tym rozpoczyna proces zatwierdzania aneksów do umów dotyczących aktywnych produktów posiadanych przez takich klientów. Osoby te znajdą odpowiednie dokumenty w bankowości internetowej Idea Cloud.
Jak podkreślono w komunikacie, zaakceptowanie aneksu umowy jest niezbędne, aby instytucja mogła obsługiwać rachunki po przeniesieniu ich do systemu Pekao. Dawni klienci Idea Banku powinni zatwierdzić aneks do umowy do 8 sierpnia tego roku. Po tej dacie akceptacja dokumentu nie będzie już możliwa, a tym, którzy się na nią nie zdecydowali, bank wypowie umowy i zamknie rachunki do końca listopada 2021 r.
Procedurze nie podlegają umowy terminowych lokat oszczędnościowych, lokat strukturyzowanych oraz kont oszczędnościowych IKE, które będą nadal realizowane, ale już w systemach banku Pekao.
O tym, że zbliża się termin przeniesienia produktów klientów Idea Banku do systemów Pekao, mogliście niedawno przeczytać w serwisie cashless.pl. Z nieoficjalnych informacji wynika, że fuzję operacyjną tych instytucji zaplanowano na długi weekend 11-14 listopada. Zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi z procesu resolution (przymusowa restrukturyzacja) rebranding nastąpi zaś do końca bieżącego roku.
Przypomnijmy, że Idea Bank został poddany procesowi przymusowej restrukturyzacji na przełomie grudnia 2020 r. i stycznia 2021 r. Bankowy Fundusz Gwarancyjny 31 grudnia ubiegłego roku ogłosił, że Idea zostanie wchłonięta przez Pekao.