Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W cyfrowych portfelach przodują Chińczycy. Apple Pay został daleko w tyle

Według ABI Research tak obecnie podzielony jest światowy rynek, gdy chodzi o liczbę aktywnych użytkowników wszelkiego rodzaju cyfrowych portfeli

Abi Research niestety nie podaje dokładnych liczb użytkowników poszczególnych systemów, ale z ogólnie dostępnych danych wynika, że marka Alipay wiodąca prym pod tym względem, w połowie tego roku miała 450 mln zarejestrowanych kont. W kwietniu 2015 aktywnie korzystało z nich 270 mln osób. Wtedy też 54 na 100 wszystkich płatności online dokonywanych przy pomocy tego systemu realizowano ze smartfonów i telefonów komórkowych.

Alipay Wallet to aplikacja do płatności online należąca do Grupy Alibaba, właściciela największych na świecie platform handlu e-commerce i m-commerce. W 2015 r. grupa wdrożyła program płatności offline, czyli w zwykłych sklepach. Transakcja odbywa się poprzez zeskanowanie wyświetlanego na ekranie smartfona kodu QR. Alipay zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat sieć punktów przyjmujących tego rodzaju płatności urośnie do 1 mln placówek.

Przeczytajcie także: Apple Pay wystartował w Hong Kongu

Z kolei system płatności Tenpay jest związany z bardzo popularnym w Azji komunikatorem WeChat. Mogliście o tym przeczytać w Cashless w tym tekście. Tenpay na koniec 2012 r. miał około 200 mln aktywnych kont i także umożliwia już płacenie smartfonami w zwykłych sklepach i punktach usługowych kodami QR.

Trzeci pod względem wielkości kawałek tortu należy do PayPal, który oprócz płatności internetowych próbuje swoich sił, gdy chodzi o wykorzystanie zainstalowanego na smartfonie cyfrowego portfela, do płatności NFC. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w Hiszpanii dzięki współpracy firmy z operatorem Vodafone. Wkrótce ma także być dostępne we Włoszech.

Przeczytajcie także: Ubery też mają apetyt na własne płatności mobilne

Na tym tle liczby aktywnych użytkowników płatności Apple Pay, Samsung Pay i Android Pay wyglądają bardzo skromnie. Przy czym wyraźnie widać, że system przeznaczony dla użytkowników iPhone’ow radzi sobie najlepiej. Obecnie oprócz Francji, Szwajcarii i Hong Kongu Apple Pay działa już w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, Chinach i Singapurze. Samsung rozwinął skrzydła głównie w Korei Południowej i USA. Samsung Pay rusza właśnie w Brazylii, ale można nim płacić także w Chinach, Hiszpanii, Singapurze, Australii i Puerto Rico. W Polsce ma się pojawić w III kw. tego roku.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies