Szczegóły nowego rozwiązania mają zostać zaprezentowane podczas konferencji prasowej w najbliższy czwartek
O koncepcji stworzenia platformy pomagającej w wymianie faktur pomiędzy przedsiębiorcami, przedstawicielka Idea Banku wspomniała już podczas ubiegłotygodniowej konferencji Digital Banking and Paymenst Summit, jaka odbyła się w Warszawie. Niestety, nie chciała zdradzić szczegółów tego rozwiązania. Nieco więcej można natomiast dowiedzieć się z zaproszenia na konferencję prasową, które właśnie dotarło do redakcji Cashless.
Czytam w nim, że co roku w Polsce wystawia się 1,5 mld faktur a tylko 25 proc. z nich jest wysyłana elektronicznie. To utrudnia prowadzenie działalności, a dodatkowo naraża przedsiębiorstwa na różne ryzyka, gdyż sposób przechowywania i przesyłania dokumentów nie spełnia często standardów bezpieczeństwa. Tax Care i Idea Bank chcą ten problem rozwiązać wprowadzając rozwiązanie o nazwie Chmura Faktur. Już sama nazwa wskazuje więc, czym nowa platforma może być, ale o szczegółach będą mógł Wam napisać dopiero po czwartkowej konferencji prasowej.
Idea Bank słynie z niekonwencjonalnych rozwiązań proponowanych obsługiwanym przez siebie przedsiębiorcom. Wśród wcześniej wdrożonych pomysłów warto wymienić np. mobilny wpłatomat, czyli zainstalowane w samochodach urządzenie umożliwiające przyjmowanie depozytów gotówkowych. Bank był też pierwszym na polskim rynku, który zaproponował dostęp do usług księgowych bezpośrednio w systemie transakcyjnym bankowości elektronicznej.