Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Millennium to kolejny bank, który stawia na cyfryzację. Chce zdobyć w ten sposób 600 tys. nowych klientów w trzy lata

Nowa strategia Millennium zakłada współpracę z fintechami i wykorzystanie możliwości, jakie da implementacja dyrektywy PSD II 

Ponad 37 proc. klientów Millennium korzysta dziś aktywnie z aplikacji mobilnej, a z bankowości internetowej niemal 70 proc. Nowe lokaty zakładają niemal wyłącznie przez kanały elektroniczne. Przez aplikację i serwis transakcyjny kupują też ubezpieczenia i zaciągają kredyty. Nie powinny więc dziwić założenia nowej strategii banku. Millennium, podobnie jak wiele innych konkurencyjnych banków, swój rozwój planuje poprzez oferowanie innowacyjnych rozwiązań w kanałach online.

Przeczytajcie także: Oto dziewięć banków, które oferują kredyty przez aplikacje mobilne

Prezes Millennium, Joao Bras Jorge deklaruje, że w najbliższych latach usługi jego banku będą tworzone z wykorzystaniem najnowszych technologi, takich jak choćby sztuczna inteligencja. Ma to umożliwić personalizację usług na masową skalę. Dzięki temu bank będzie mógł także do maksimum uprościć stosowane przez siebie procedury. Skorzystają z tego klienci, którzy np. w prosty sposób będą zaciągali kredyty w modelu one click.

Rozwój sprzedaży w kanałach zdalnych nie oznacza, że bank będzie jednocześnie ograniczał sieć swoich placówek stacjonarnych. – Nie spodziewam się znacznej redukcji oddziałów w najbliższych latach. Etap zamykania placówek zakończyliśmy w 2016 r. Teraz koncentrujemy się na budowie nowoczesnych oddziałów w nowym formacie, zlokalizowanych głównie w centrach handlowych – powiedział Joao Bras Jorge.

Przeczytajcie także: ZBP ostrzega użytkowników bankowości mobilnej

Bank optymistycznie zakłada, że uda mu się podwoić tempo akwizycji nowych klientów, dzięki czemu w ciągu najbliższych trzech lat pozyska ich 600 tys. Bank nie będzie też unikał współpracy z fintechami. Chce wykorzystać szansę, jaką da implementacja do polskiego prawa dyrektywy PSD II. Zdaniem przedstawicieli Millennium wytworzy ona na rynku zupełnie nowe możliwości. Jakie? – Zamierzamy współpracować z fintechami, ale w poszukiwaniu partnerów koncentrujemy się na rozwoju działalności biznesowej, a nie budowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Potencjalna współpraca wchodzi w grę tylko w zakresie usług o wartości dodanej, zwłaszcza w segmencie detalicznym oraz innowacyjnych i specjalistycznych technologii takich jak biometria czy sztuczna inteligencja – podkreślił prezes Millennium.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies