Nowa strategia Millennium zakłada współpracę z fintechami i wykorzystanie możliwości, jakie da implementacja dyrektywy PSD II
Ponad 37 proc. klientów Millennium korzysta dziś aktywnie z aplikacji mobilnej, a z bankowości internetowej niemal 70 proc. Nowe lokaty zakładają niemal wyłącznie przez kanały elektroniczne. Przez aplikację i serwis transakcyjny kupują też ubezpieczenia i zaciągają kredyty. Nie powinny więc dziwić założenia nowej strategii banku. Millennium, podobnie jak wiele innych konkurencyjnych banków, swój rozwój planuje poprzez oferowanie innowacyjnych rozwiązań w kanałach online.
Prezes Millennium, Joao Bras Jorge deklaruje, że w najbliższych latach usługi jego banku będą tworzone z wykorzystaniem najnowszych technologi, takich jak choćby sztuczna inteligencja. Ma to umożliwić personalizację usług na masową skalę. Dzięki temu bank będzie mógł także do maksimum uprościć stosowane przez siebie procedury. Skorzystają z tego klienci, którzy np. w prosty sposób będą zaciągali kredyty w modelu one click.
Rozwój sprzedaży w kanałach zdalnych nie oznacza, że bank będzie jednocześnie ograniczał sieć swoich placówek stacjonarnych. – Nie spodziewam się znacznej redukcji oddziałów w najbliższych latach. Etap zamykania placówek zakończyliśmy w 2016 r. Teraz koncentrujemy się na budowie nowoczesnych oddziałów w nowym formacie, zlokalizowanych głównie w centrach handlowych – powiedział Joao Bras Jorge.
Bank optymistycznie zakłada, że uda mu się podwoić tempo akwizycji nowych klientów, dzięki czemu w ciągu najbliższych trzech lat pozyska ich 600 tys. Bank nie będzie też unikał współpracy z fintechami. Chce wykorzystać szansę, jaką da implementacja do polskiego prawa dyrektywy PSD II. Zdaniem przedstawicieli Millennium wytworzy ona na rynku zupełnie nowe możliwości. Jakie? – Zamierzamy współpracować z fintechami, ale w poszukiwaniu partnerów koncentrujemy się na rozwoju działalności biznesowej, a nie budowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Potencjalna współpraca wchodzi w grę tylko w zakresie usług o wartości dodanej, zwłaszcza w segmencie detalicznym oraz innowacyjnych i specjalistycznych technologii takich jak biometria czy sztuczna inteligencja – podkreślił prezes Millennium.