Nowe produkty mają pozwolić spółdzielcom skuteczniej niż dotychczas konkurować z bankami komercyjnymi
SGB zmaga się obecnie z różnymi kłopotami. Jednym z nich jest to, że SGB zrzesza ponad 200 banków spółdzielczych, w których funkcjonuje kilka różnych systemów informatycznych, a każdy z nich ma w ofercie dla klientów różne produkty. To utrudnia choćby przeprowadzenie wspólnej dla całego zrzeszenia kampanii reklamowej. Ale z tym już koniec.
Jak dowiaduję się nieoficjalnie, już na początku listopada zadebiutuje zupełnie nowa oferta SGB. Znajdzie się w niej rachunek osobisty z kartą debetową i internetowym serwisem transakcyjnym oraz aplikacja bankowości mobilnej wyposażona w zbliżeniowe płatności HCE. Klienci SGB już mogą korzystać z tego rodzaju rozwiązania, ale muszą wcześniej zainstalować aplikację Portfel SGB przygotowaną we współpracy z firmą First Data Polcard.
Na razie nie wiem, czy jednocześnie bank umożliwi powiązanie wydanych przez siebie kart z portfelem Android Pay. Wiadomo, że nad takim rozwiązaniem od dłuższego czasu pracuje dla niego First Data, która obsługuje też wydawane przez niego karty. O projekcie mówił swego czasu w wywiadzie udzielonym Cashless Damian Zapłata, prezes FDP. Cały wywiad możecie przeczytać tutaj.
Nie do końca wiem też, w jaki sposób SGB pogodził jednolitą ofertę z różnymi systemami informatycznymi, jakimi dysponują poszczególne banki zrzeszenia, ale ponoć to się udało. Nowe produkty mają być sprzedawane przez niemal wszystkie banki wchodzące w skład SGB. Jak dotąd odpowiednie umowy podpisano z większością z nich. Nowej ofercie towarzyszyć będzie kampania reklamowa prowadzona między innymi w ogólnokrajowych stacjach telewizyjnych.